😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

BMW ukázalo Srdce plné radosti. A elektromobil s točivým momentem lokomotivy

BMW ukázalo Srdce plné radosti. A elektromobil s točivým momentem lokomotivy
Fotografie: BMW
  • BMW nám ukrátilo čekání na premiéru Neue Klasse nezvyklým způsobem
  • Představilo demonstrační prototyp se vskutku nezvyklým výkonem
  • A také krabičku, která to všechno bude řídit

Hned na několika frontách současně šponuje BMW naši zvědavost na přelomovou novou generaci elektromobilů Neue Klasse. Aktuálně představilo vysokovýkonný testovací a demonstrační vůz BMW Vision Driving Experience. Ten nejenže dále zpřesňuje představu o tom, jak bude vypadat příští elektrická řada 3, ale zároveň demonstruje technologické možnosti rodiny Neue Klasse a přidává vpravdě ohromující číslo, vybrané z technických údajů.

S největší pravděpodobností hledíme na budoucí vrcholnou verzi elektrické řady 3, která se možná bude jmenovat BMW iM3 a nabídne 1 360 koní ve čtyřech motorech

Ačkoliv stále silně zamaskován, nabízí prototyp pohled na některé detaily, které z předchozích konceptů a studií patrné nebyly. Především dále vycizelovanou masku se světelným podpisem, podobnějším odkazu tradičních modelů, linii bočních oken, která se pokorně vrátila k legendárnímu Hofmeister kinku, tedy typickému zaoblení zadního okraje bočních oken a také konveční zrcátka. A v tomto konkrétním případě také mohutný aerodynamický kit, naznačující, že se díváme na budoucí BMW iM3. Tomu by ostatně také odpovídal i zveřejněný točivý moment 18 000 Nm. Ačkoliv jde pochopitelně o hodnotu, naměřenou na obvodu kol po zpřevodování, stejně jde o pozoruhodné číslo. S největší pravděpodobností se na něm podílely čtyři elektromotory, očekávané právě pro vrcholnou verzi trojkové řady.


Tím nejdůležitějším, čím se nám ale automobilka na pozadí takto efektních kulis chce pochlubit, je nová generace centrální řídicí jednotky, respektive zcela nová architektura řízení provozních parametrů. A protože marketing zavelel, dostal i tento kus elektroniky vlastní obchodní název Heart of Joy, což je sentence, obvyklá spíše pro charitativní organizace. Nicméně srdce plné radosti může mít i řidič, a zde by navíc měl i ušetřit, protože desetinásobný výpočetní výkon oproti stávajícím řídicím jednotkám dokáže mnohem lépe kontrolovat souslednost jednotlivých dějů a úkonů. A také prudce zvýšit účinnost rekuperace a ušetřit až 25 % energie.

Cesta k takovým výsledkům vedla přes hlubší integraci řízení vozu. Vůbec poprvé se tak v jediném obalu octlo společně řízení hnacího ústrojí i jízdní dynamiky. Pomocí patentovaných algoritmů softwaru Dynamic Performance Control tak dochází k bezprecedentně rychlým odezvám na aktuální situaci i požadavky během zrychlování, brzdění, stabilizace, řízení i nabíjení. Výsledkem by tak měla být nejen zmíněná hospodárnost, ale i dosud nepoznaná míra kontroly nad supervýkonným vozidlem a zároveň plynulosti v pomalém městském provozu či parkování. Základní řídicí strukturu doplňují další tři výkonné jednotky, starající se o automatizovanou jízdu, infozábavu a komfortní funkce včetně přístupu do vozidla a osvětlení interiéru.

tisková zpráva
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze