BMW iX1 je nyní k dispozici v základní verzi eDrive20. Výroba se spustí v listopadu

BMW iX1 je nyní k dispozici v základní verzi eDrive20. Výroba se spustí v listopadu
Fotografie: BMW
  • Vůz půjde nabíjet výkonem až 130 kW
  • Výkon verze eDrive20 činí 204 koní
  • Ve výbavě se nachází BMW Operační systém 9 nebo paket Digital Premium

BMW konzistentně pokračuje ve své modelové ofenzivě v oblasti elektromobility a představuje další čistě elektrickou variantu modelu iX1. Ta nese označení eDrive20 a je poháněna elektromotorem s maximálním výkonem 204 koní (s krátkodobou funkcí boost) a vykazuje dojezd 430 až 475 kilometrů (předběžné hodnoty podle WLTP). Stejně jako je tomu u všech aktuálních elektrických modelů značky, také nové BMW iX1 eDrive20 používá aktuální pátou generaci technologie BMW eDrive. Vysoce integrovaná hnací jednotka na přední nápravě nového základního elektrického modelu generuje okamžitě dostupný maximální točivý moment 247 Nm. Kompaktní SAV zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,6 s a jeho maximální rychlost činí elektronicky omezených 170 km/h.

Vysokonapěťová baterie má využitelnou kapacitu 64,7 kWh. Její vysoká energetická hustota společně s účinným elektromotorem přispívají k mimořádně nízkým hodnotám spotřeby elektřiny a ve srovnání s konkurencí také k excelentnímu dojezdu. Integrovaná kombinovaná nabíjecí jednotka nového BMW iX1 eDrive20 umožňuje ve standardním provedení nabíjení střídavým proudem o výkonu 11 kW. Tím lze vysokonapěťovou baterii nabít z 0 na 100 % kapacity během 6,5 hodiny. Třífázové nabíjení střídavým proudem s maximálním výkonem až 22 kW je k dispozici na přání; v tomto případě dojde ke zkrácení doby nabíjení na 3:45 hodiny. Baterii lze nabíjet také stejnosměrným proudem o výkonu až 130 kW. Tímto způsobem se baterie z 10 na 80 % kapacity nabije za pouhých 29 minut.

Krátké doby nabíjení jsou kromě jiného výsledkem efektivně pracujícího nabíjecího softwaru. Nabíjecí výkon je u verze eDrive20 velmi přesně regulován, kdy systém regulace teploty pracuje předvídavě, takže například zajistí, že baterie se teplotně pro optimální nabíjení připraví ještě před příjezdem k rychlonabíjecí stanici. Pokud je tedy aktivní navigační systém, baterie se před plánovanou zastávkou pro nabíjení automaticky vyhřeje či zchladí na ideální teplotu. Tuto funkci může zákazník kdykoli ručně aktivovat či deaktivovat. Nové BMW iX1 eDrive20 přichází s rozsáhlou standardní výbavou, do níž kromě jiného patří navigační systém BMW Maps, dvouzónová automatická klimatizace a nebo parkovací asistent, jehož součástí je couvací kamera.

Ve výbavě nechybí ani nový systém BMW iDrive s funkcí rychlého výběru QuickSelect a nový BMW Operační systém 9. Umožňuje zobrazit více digitálního obsahu informačních a zábavních systémů a přináší kratší cykly aktualizací, stejně jako usnadněný přístup k mnoha specifickým online službám, jako jsou například aplikace třetích stran, rozšířené funkce pro navigaci a parkování či dodatečné možnosti individualizace, například prostřednictvím režimů My Modes. Nový BMW Operační systém 9 vytváří ideální podmínky k tomu, aby si zákaznici mohli svůj systém ve vysoké míře individualizovat pomocí dodatečných digitálních služeb, které jsou k dispozici v rámci nového volitelného výbavového paketu BMW Digital Premium.

Hlavním zobrazovacím a ovládacím prvkem systému je BMW Prohnutý displej. Je tvořen kombinací 10,25" informačního panelu a dotykového kontrolního displeje s úhlopříčkou 10,7", které jsou spojené za společným prohnutým skleněným povrchem natočeným k řidiči. Nejnovější generace systému BMW iDrive má přepracovanou hlavní obrazovku s funkcí rychlé volby QuickSelect. Systém má vylepšenou strukturu menu vycházející ze sektoru spotřební elektroniky. Funkce rychlé volby QuickSelect umožňuje přímý přístup k různým funkcím bez toho, aby bylo potřeba vstupovat do submenu. To znamená, že nový systém BMW iDrive je ještě více navržen pro intuitivní dotykovou obsluhu a ovládání prostřednictvím přirozené mluvy.

Technické parametry BMW iX1 eDrive20

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 500 × 1 845 × 1 616 mm, 2 085 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 247 Nm
Baterie68 kWh (64,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,8 kWh / 100 km, dojezd: 440 km
Cena od1 359 800 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze