BMW i4 naživo: první klasický elektromobil z Mnichova nedělá ostudu

IAA Mnichov 2021
BMW i4 naživo: první klasický elektromobil z Mnichova nedělá ostudu
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Elektrický pohon začíná u BMW vstupovat i do nízkých silničních modelů
  • BMW i4 sdílí techniku se spalovací „čtyřkou“, takže se jí hodně podobá
  • To přináší výhody i nevýhody, hlavně v prostorovém uspořádání

Vůbec první klasicky střižený elektromobil BMW se inspiroval současnými spalovacími modely. BMW i4 Vychází z BMW 4 GC, na rozdíl od něj je to ale liftback. Jeho vyvážené linie dobře pasují do dosavadní modelové řady, nechybějí výrazné ledvinky, byť zaslepené, a typické prvky modrobílých. Například mandlová světla s výraznou optikou a laserovou technologií, dlouhá plochá kapota (pod níž se bohužel opět neskrývá frunk) a povedený design kol. V tomto případě vzhled dokreslují i známé modré prvky, patřící řadě „i“. Aerodynamika zvítězila nad bezpečností, takže kliky se po 20 letech opět zapustily do karoserie. Ale to je bohužel dnešní trend. Záď působí navýsost „bavorákově“ se svými známými, dynamicky načrtnutými koncovými světly a mohutnými difuzory, u nichž můžeme přemýšlet, zda pomáhají spíše aerodynamice, nebo vzhledu.

BMW i4 je klasický elektromobil a ostudu neudělá

Uvnitř se nešetřilo kvalitními materiály a řidiče čeká posez jako v klasickém BMW. Na tradiční notu hraje i kokpit, natočený k šoférovi. Oproti velmi futuristicky střiženému interiéru BMW iXs konceptem Shy, který se snaží skrýt většinu ovladačů, zde jich zůstala řada přiznaná. To ocení nejen tradicionalisté, ovládání důležitých provozních funkcí dedikovanými tlačítky je zkrátka bezpečnější. Přesto k jistému zjednodušení došlo, odpadl panel ovládání klimatizace, s ním bohužel i praktická programovatelná paměťová tlačítka. Novinkou je volně stojící modul na palubní desce, suplující dvěma displeji jak přístrojový štít, tak ovládací a informační centrum. Naštěstí zůstal na místě skvělý multifunkční ovladač iDrive.

Místo uvnitř odpovídá klasické spalovací „čtyřce“, protože i4 s ní sdílí platformu. Chybí tedy plochá podlaha a interiér rozděluje na dva světy středový tunel s konzolou vpředu. Zatímco vpřed vládne tradiční dostatek, vzadu omezují pohodu příliš nízko umístěné sedáky. Stehna si tak neopřete a cestování tam není tak pohodlné. Jinak je tu ovšem místa dost a cestu na dovolenou by tu šlo přežít bez nejmenších problémů. Pod mohutnou výklopnou zádí se skrývá objemný prostor, i4 tedy nechybí kromě ostatních vloh ani praktičnost.

BMW i4 patří vzhledově do rodiny ostatních čtyřek, odlišuje ji jen několik decentních detailů

Technické parametry BMW i4 eDrive 40

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 783 × 1 852 × 1 448 mm, 2 050 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie83,9 kWh (80,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 200 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 590 km
Cena od1 453 400 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze