BMW bude od roku 2024 používat udržitelným způsobem vyrobená kola z lehkých slitin

BMW bude od roku 2024 používat udržitelným způsobem vyrobená kola z lehkých slitin
Fotografie: BMW
  • Dojde k přechodu na zelenou energii pro elektrolýzu hliníku a výrobu kol z lehké slitiny
  • Úspora CO2 dosáhne až 500 000 tun ročně
  • První model Mini s koly z lehké slitiny vyrobenými ze 70 % z druhotných surovin se v prodeji objeví v roce 2023

BMW Group zintenzivňuje své aktivity v oblasti udržitelnosti a od roku 2024 bude pro své značky BMW a Mini používat kola z lehkých slitin vyrobená pomocí stoprocentně zelené energie. Pro BMW Group je to další krok k dosažení cíle vytvořit nejudržitelnější dodavatelský řetězec v automobilovém průmyslu. Přechod se týká zejména energeticky náročné elektrolýzy používané při výrobě hliníku a procesu odlévání kol. Za tímto účelem byly uzavřeny odpovídající dohody se všemi dodavateli kol pro BMW Group.

Doposud se výroba kol podílela na celkových emisích CO2 dodavatelského řetězce asi pěti procenty. Přechod na udržitelnější výrobu, která se opírá o zelenou energii, sníží tyto emise o více než polovinu. BMW Group ročně používá přibližně 10 milionů kol z lehké slitiny, přičemž 95 procent z nich je vyrobeno metodou odlévání.

BMW kola

Úspora CO2 až 500 000 tun ročně.

Prostřednictvím nezávislých auditů může BMW Group zajistit udržitelné využívání hliníku svými smluvními výrobci, čímž se ušetří až 500 000 tun CO2 ročně. „Zelená energie je jednou z největších pák pro snižování emisí CO2 v našem dodavatelském řetězci. S našimi dodavateli, včetně dodavatelů kol a hliníku, jsme již podepsali více než 400 smluv, které od nich vyžadují využívání zelené energie,“ říká Joachim Post, člen představenstva BMW AG odpovědný za nákup a dodavatelskou síť.

Hliník má dobré recyklační vlastnosti, což usnadňuje tavení starých kol v rámci oběhového hospodářství. Odpadá tak nutnost energeticky náročné elektrolýzy pro výrobu nové primární suroviny. Druhotná surovina musí zároveň splňovat prémiové požadavky společnosti BMW Group na kvalitu, design, bezpečnost a mechanické vlastnosti.

Mini jako průkopník v používání udržitelných kol z lehké slitiny.

Mini se stane průkopníkem v této oblasti v roce 2023, kdy začne u nové generace modelu Mini Countryman používat kola z lehké slitiny vyrobená ze 70 % z druhotného hliníku. Kombinace 100% zelené energie pro výrobu a 70% podílu druhotných surovin může ve srovnání s konvenčními výrobními procesy snížit emise CO2 až o 80 %.

Systematická realizace cílů v oblasti udržitelnosti.

Přechod na stoprocentně zelenou energii při výrobě kol z lehké slitiny je dalším krokem ke snížení emisí CO2 v dodavatelské síti BMW Group. Cílem je do roku 2030 snížit emise v celém dodavatelském řetězci oproti úrovni roku 2019 o 20 %. Systematické zvyšování podílu druhotného hliníku prostřednictvím tohoto procesu je dalším příspěvkem k udržitelnosti v souladu s principy oběhového hospodářství, o které BMW Group usiluje.

Od roku 2021 odebírá BMW Group hliník ze Spojených arabských emirátů, který se vyrábí výhradně za použití elektřiny získané ze solární energie. Hliník vyrobený v Dubaji se zpracovává ve slévárně lehkých kovů v závodě BMW Group Landshut, kde se z něj vyrábějí komponenty karoserií a hnacích ústrojí. Takto získaných 43 000 tun solárního hliníku pokrývá téměř polovinu roční potřeby slévárny lehkých kovů v Landshutu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze