V Česku je v tuto chvíli stále jediná veřejná plnička vodíku – ve Vítkovicích, která naplní 70 % zásobníků za tři minuty, ale zbylých 30 % za dalších 50 minut kvůli nižšímu tlaku skladovaného vodíku. Na otevření první veřejné stanice schopné naplnit zásobník vozidla za dobu srovnatelnou s napouštěním tekutých fosilních paliv stále čekáme. A podle zdroje blízkého investorovi budeme čekat o něco déle, než bylo v plánu. Vůbec první veřejná plnička na pražském Barrandově totiž měla zahájit komerční provoz už letos, a to byl už jednou posunutý termín. Zatímco poprvé se do cesty postavily problémy s dostupností některých kritických součástí během covidové krize, druhé zdržení má na svědomí legislativa, respektive její praktické uplatňování.
Proto se kvůli provádění náročných testů a následné kolaudace aktuálně počítá s aktivací v lednu či únoru 2023, přičemž první ostrou zkouškou bude plnění městského autobusu, který bude pražský podnik na jedné z tamějších linek ověřovat. Další dvě plnicí stanice v Brně a Litvínově se dočkají ostrého provozu v první polovině roku 2023. Ve všech případech bude použita technologie zajišťující stálý vysoký tlak a schopnost opakovaného rychlého plnění vozidel v krátkých intervalech.
prnewswire .com/news-releases/fuel-cells-are-not-the-problem-the-hydrogen-fuel-is-says-idtechex-301481780.html