Podle rozsáhlého průzkumu společnosti Tesla je balíček autonomního řízení FSD mezi kupci nových vozů překvapivě málo populární. Celkem 17 000 majitelů sdělilo svůj názor na výhodnost investice do FSD a výsledky zřejmě marketingové specialisty nepotěšily. Důvody lze hledat na několika stranách. Především – balíček FSD ve skutečnosti samočinné řízení neposkytuje. Pokud se sečtou všechny jeho vlastnosti, tedy schopnost samočinně odbočovat, měnit jízdní pruhy, parkovat a přijet na pokyn z parkoviště, stále tu máme autonomní řízení druhé z celkem pěti úrovní. Zlepšení by podle electrek.co mělo přijít v některé z příštích aktualizací, avšak nic bližšího jako obvykle nevíme. Dále tu máme nedávné zdražení na 200 000 Kč s tím, že podle Tesly cena dále poroste, jak bude přibývat funkcí.
Pro automobilku je FSD významným zdrojem extrapříjmů. S nezměněným hardwarem totiž výrazně zvyšuje profit na autě. Tesla proto zavedla možnost měsíčního poplatku za FSD, což by mělo prodeje opět zvýšit. Bylo by to potřeba, protože aktuální míra zájmu mezi zákazníky se pohybuje kolem 11 %, tedy podstatně níže než před zdražením. K nárůstu naopak došlo v roce 2019, kdy automobilka do FSD zahrnula i Enhanced Autopilot, který jinak sám o sobě stojí 100 000 Kč.
Podíl se mírně zvyšuje s rostoucími prodeji v Číně a Evropě, které jsou s podporou autonomního řízení dále než domácí Spojené státy. FSD logicky častěji pořizují vlastníci podstatně dražších Modelů S a X, jenže jejich podíly na celkových prodejích jsou poměrně malé a s expanzí Modelů 3 a Y budou pravděpodobně dále klesat. Možná by pomohlo širší uvolnění beta verze FSD, jenže to už bylo několikrát odloženo. Zdá se tedy, že v tomto bodě inovační potenciál Tesly poněkud skomírá.