Koncept svým charakterem odkazuje na dřívější koncepty značky smart: crossblade z roku 2001 a forspeed z roku 2011. Jeho karoserie je tak opravdu minimalistická a interiér otevřený do okolí díky chybějící střeše nebo krátkému čelnímu oknu. To podle firmy vyzdvihne původní motto smartu, „maximálně redukovat.“
„smart přemýšlí nekonvenčně a forease je toho důkazem. Jeho design je redukovaný a ryzí. Koncept forease je prohlášení o městském a individuálním stylu. Má styl města a demonstruje opravdový svobodný duch,“ říká designér Gorden Wagener. Značka se do budoucna chce zaměřit výhradně na elektřinou poháněné automobily, k čemuž už pomalu míří. Už dnes v Severní Americe nebo Norsku prodává výhradně auta s elektrickým pohonem, využívající energii z baterií. Od roku 2020 chce takové vozy výhradně nabízet v celé Evropě a později i po celém světě.