Téměř denně přicházejí zprávy o nových a nových elektromobilech. Ty více a více promlouvají také do segmentu supersportů. Automobilky postupně své chlouby techniky elektrifikují a jednou zřejmě nastane doba, že velké motory nebudou splňovat stále přísnější emisní limity a nahradí je elektromotory. Jedním z modelů, který je zřejmě v ohrožení, je také Audi R8. Přestože letos na autosalonu v New Yorku výrobce ukázal limitovanou edici s označením R8 V10 Decennium, některé zdroje jako motor1.com tvrdí, že Audi R8 by měl nahradit nový model již v roce 2022. Elektrický supersport by se měl nazývat Audi e-tron GTR.
Audi přitom již v roce 2015 ukázalo v Ženevě čistě elektrický model R8 e-tron. Ten také chvíli automobilka prodávala a několik kusů si našlo své zákazníky. S cenovkou 1 milion eur se jednalo spíše o okrajovou záležitost a automobilka model z důvodu malého zájmu zákazníků stáhla z prodeje. Nový elektrický supersport od Audi by měl stát na platformě Porsche Taycan. Hans-Joachim Rothenpieler, šéf výzkumu a vývoje Audi, tvrdí: „Audi Sport musí vyznávat e-mobilitu a naše ikony musí přejít na elektřinu. Diskutujeme o sportovních automobilech a modelech RS. Budou potřebovat změnu směrem k e-mobilitě“.
Vypadá to tedy tak, že Audi si podobně jako Volkswagen po emisní kletbě Dieselgate jasně určilo směrování do budoucnosti a netknutá nezůstane ani divize Audi Sport. Audi prý plánuje pracovat na elektrickém supersportu, který by měl vystřelit na stovku již za dvě sekundy. Tímto počinem chtějí Němci konkurovat extrémně rychlým elektrickým supersportem typu Rimac, Tesla Roadster a dalším, se kterými se toto jaro jakoby roztrhl pytel.