Kdo si dnes vzpomene, že už v roce 2009 se ve Frankfurtu představil koncept Audi R8 e-tron? A že se stejnojmenná, plně elektrická verze od roku 2015, tedy už v druhé generaci R8, skutečně vyráběla? Jenže jeho bilance byla studenou sprchou pro marketéry. Vycházeli z předpokladu, že když se mohl v roce 2013 relativně úspěšně prodávat Mercedes-Benz SLS AMG Electric Drive za 416 500 eur (prodalo se jich celkem devět), tak Audi R8 e-tron se o dva roky později za milion eur stane hitem. Jenže nestalo; sice dojelo dále než třícípá konkurence, avšak při citelně slabších jízdních výkonech, z pohledu dnešních elektrických hypersportů za zlomek této sumy až téměř nicotných. Takže se vůz vydal opačným směrem než zbytek světa – zbavil se elektrické verze a pokračoval s atmosférickým desetiválcem 5,2 l (zatímco konkurenti šli cestou downsizingu a přeplňování).
Zatímco čistě benzinové Audi R8 si stále koupíte, je jasné, že jeho normované emise CO2 kolem 300 g/km jsou pro flotilové emise značky luxusem, který si nemůže dovolit. Proto už letos v únoru připustil ředitel Audi Markus Duesmann, že elektrické R8 by mohlo dávat smysl, což je fráze, obvykle značící něco důležitého. Obvykle velmi dobře informovaný autobild.de nedávno přišel se seznamem chystaných nových Audi až do roku 2025. V něm je řada zajímavostí, avšak s úspěšným rychlým modelem se zjevně počítá i do budoucnosti. Audi R8 totiž v příští generaci, chystané na rok 2023, vyjede s menší, či větší mírou elektrifikace. Finální údaje v tuto chvíli neznáme, avšak nabízí se čtyřlitrové V8 biturbo z Lamborghini Urus, doplněné nějakou formou hybridu a naladěné zhruba na 700 koní. Ve hře je ale i druhý vstup do stejné řeky s čistým elektromobilem.