Audi Q8 e-tron se vydává do Dakaru. Aspoň tedy designově

Audi Q8 e-tron se vydává do Dakaru. Aspoň tedy designově
Fotografie: Audi
  • Audi se tradičně angažuje v nejtěžší rallye světa
  • K připomenutí tohoto faktu uvedla nezvyklý akční model edition Dakar se zvýšenou terénní průchodností
  • Ten vznikl poněkud překvapivě z elektromobilu

Ingolstadtská automobilka Audi se v motorsportu angažuje často. Aktuálně kromě jiných aktivit zviditelňuje své logo v Dakaru, kde letos již potřetí odstartují hybridní speciály Audi RS Q e-tron E. Aby tento fakt pořádně marketingově vytěžila, uvedla akční provedení vlajkového elektromobilu Audi Q8 e-tron nazvané edition Dakar. Nejde pouze o vzhledové doplňky, které by měly navodit atmosféru pouštního maratonu na zcela sériovém autě. Došlo i na mechanické změny, byť nevelkého rozsahu. Tou nejvýraznější je náhrada standardních silničních pneumatik terénními General Grabber AT3 all-terrain, které zvýšily spolu s úpravami vzduchového pérování světlou výšku vozidla o 31 mm.

Audi Q8 e-tron bude k mání ve třech barvách. Kromě zobrazené černé metalízy Mythos Black ještě v béžové metalíze Siam či šedé Magnetic

Tím také mechanické úpravy skončily, zájemcům o Audi Q8 e-tron však přinášejí pozoruhodný efekt. Konkrétně přední nájezdový úhel se zlepšil ze 14 na 20 stupňů, zadní pak z 20 na 26 stupňů. Přejezdový si polepšil ze 14 na 19 stupňů. K tomu stoupla světlá výška na 206 mm, zcela se také změnila mapa samočinného snižování světlé výšky s rostoucí rychlostí; verze edition Dakar klesá mnohem rychleji a dříve kvůli zachování co nejnižší spotřeby. Efektivita přesto utrpěla; speciál vznikl na základně Audi Q8 55 e-tron quattro a kromě zhoršeného zrychlení z klidu na 100 km/h o nepodstatnou jednu desetinu sekundy (nyní 5,9 s) uvádí výrobce u edition Dakar dojezd WLTP až 487 km, zatímco standardní provedení nabízí až 581 km. Změnil se také rozsah uváděných spotřeb podle WLTP z původních 24,4–20,6 na 25,1–24,7 kWh/100 km.

Součástí exkluzivní nabídky limitované na 99 kusů je volitelný exkluzivní polep karoserie a podstatně rozšířený seznam standardní výbavy. V ní nyní figurují kromě jiného Matrix LED světlomety vpředu i vzadu, zatmavená okna v zadní polovině interiéru, paket S line se sportovními sedadly čalouněnými kombinací mikrovlákna Dinamica a koženky, sportovním multifunkčním volantem, černou stropnicí, nerezovými pedály a komfortní středovou opěrkou. Ozdobné lišty dostaly vzor broušeného matného hliníku, stejný materiál ozdobil i prahy. Horní část palubní desky dostala spolu s interiérovými panely koženkový potah. Volitelně k mání je kontrastní červené obšívání sedadel, volantu, kolenních opěrek a loketních opěrek ve dveřích. Standardem jsou rovněž červené bezpečnostní pásy. Nechybí ani head-up displej a nové funkce v infozábavě MMI. Ty ukazují náklon vozu a exkluzivní pozadí Dakar. Součástí nabídky je rovněž phone box s indukčním nabíjením a pakety asistentů City a Tour.

Chuť dobrodružství má dodat také standardní příslušenství. V něm nechybí střešní nosič s nosností 40 kg a speciální taškou na zavazadla. Stejně jako standardní druhá nabíjecí zásuvka pro kabel Typ 2 na pravé straně. Kromě výše zmíněných terénních pneumatik dostane zájemce v ceně i druhou sadu kol s běžnými letními pryžemi na 20" kolech. Cena a dostupnost na jednotlivých trzích zatím nebyla přesně stanovena, avšak exkluzivitě odpovídá údaj „kolem 120 000 eur“ pro německý trh, což je téměř o polovinu více ve srovnání se standardním modelem 55 e-tron advanced. Při současném kurzu eura to znamená základní cenu kolem 2,95 milionů korun.

Technické parametry Audi Q8 e-tron 55

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 915 × 1 937 × 1 633 mm, 2 510 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon300 kW, 400 koní, točivý moment: 664 Nm
Baterie114 kWh (106 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,6 kWh / 100 km, dojezd: 582 km
Cena od2 395 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze