Přesně tři roky po premiéře nejmenšího elektrického SUV se čtyřmi kruhy, Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback, se do nabídky vrací základní elektrický pohon, s nímž byl model v červenci 2021 původně uveden, avšak po dvou letech, po velkém překopání nabídky, jej Audi z ceníku stáhlo, spolu s motorizacemi 40 a 50. Ty byly nahrazeny dnešními, výkonnějšími verzemi 45 a 55 s novými zadními motory APP550, avšak benjamínek z nabídky vypadl. To se nyní mění, protože po roce se vrací do boje, navíc s výrazně zlepšenými parametry.
Ačkoliv používá stejnou výzbroj s původním PSM motorem APP310 a výkonem 170 k, citelně vylepšil hospodárnost i rychlost nabíjení. Automobilka uvádí, že svou roli sehrála vylepšená chemie baterie, ovšem bez dalších podrobností. Tak jako tak se nejvyšší nabíjecí rychlost zlepšila z někdejších 135 na 145 kW, což zkrátilo nabíjecí dobu z 10 na 80 % SoC z 30 na 25 minut. Citelně také poklesla spotřeba, a to ze 17,7 na 17 kWh/100 km (Q4), respektive ze 17,6 na 16,4 kWh/100 km (Q4 Sportback). To vyústilo v prodloužení dojezdu z 341 na 355 km (Q4), respektive z 349 na 365 km (Q4 Sportback).
Novinka už vstoupila do prodeje v západní Evropě se základními cenami 45 600, respektive 47 600 eur, což je zhruba o 10 % méně oproti verzi 45. Český ceník zatím novou motorizaci nenabízí.