Nevíme, co bychom si bez Audi představili pod slovy „inteligentní kombinace čtyř materiálů“. Aspoň pro ingolstadtského hráče to znamená superlehkou karoserii Audi Space Frame, která díky kombinaci hliníku, oceli, hořčíku a kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny umí z mnohem menší hmotnosti vytěžit až o čtvrtinu vyšší hodnoty torzní tuhosti karoserie. Abychom byli přesní, poprvé jsme se mohli s Audi Space Frame setkat už v roce 1994. A zde jde především o unikátní kombinaci materiálů. Novou technologií bude vybavena nejluxusnější limuzína čtyř kruhů, která se při vývoji prý řídila mottem „správný materiál na správném místě ve správném množství“.
V závislosti na míře zatížení jednotlivých oblastí použili inženýři šest až devatenáct vrstev uhlíkových vláken, které zaručují optimální přenos zatížení v podélném a příčném směru včetně smykových sil. Jednotlivé vrstvy uhlíkových vláken jsou složeny z pásů o šířce 50 milimetrů a jdou libovolně skládat tak, aby bylo dosaženo potřebných úhlů orientace uhlíkových vláken a minimálního množství odstřižků. Celek s požadovanými vrstvami uhlíkových vláken se pak zalévá epoxidovou pryskyřicí a jeho vytvrzení je otázkou několika minut.
Díly z oceli tvoří skelet s nejvyšší úrovní pevnosti. Jeho součástí jsou kromě spodní části dělicí stěny mezi motorovým prostorem a interiérem, boční prahy, střešní B sloupky a přední část rámu střechy. Některé uvedené díly se vyrábějí z laserem svařovaných tvarových přístřihů s různou tloušťkou, jiné jsou navíc částečně zušlechtěny. Výsledkem je nižší hmotnost a vyšší pevnost, a to zejména v oblastech důležitých pro bezpečnost.
Hliníkové komponenty mají s 58 procenty nejvyšší podíl v konstrukci karoserie nového Audi A8. Hliníkové odlitky uzlových spojů, výtlačně lisované profily a plechy jsou hlavními stavebními prvky v konstrukci prostorového rámu Audi Space Frame. Komplikovanou kombinaci materiálů završuje výztuha z hořčíku, která je v porovnání s předchůdcem o 28 procent lehčí. Vzpěra by měla zaručovat vysokou torzní tuhost karoserie a při čelním nárazu jsou působící síly přenášeny třemi různými dráhami v rámci deformační zóny přídě vozidla.
Při pohledu na karoserii si můžete začít vytvářet obrázek, jak bude čtyřkruhá chlouba vypadat. Pomoci by vám měl i koncept Q8, který byl k vidění na Ženevském autosalonu. S ním by měla A8 sdílet nejen designové prvky, ale především interiér. K odhalení by mělo dojít 11. července v Barceloně a neměly by chybět varianty v mild i plug-in hybrid verzích.
Zdroj: tisková zpráva