Astra Electric vyráží na první trhy. Známe její domácí cenu

Astra Electric vyráží na první trhy. Známe její domácí cenu
Fotografie: Opel
  • Je to první BEV verze v populární řadě Astra
  • V ČR se Astra Electric objeví už během letošního podzimu
  • Vůz váží jen 1 679 kg

Opel dnes překonal další milník na cestě k tomu, aby se stal plně elektrickou značkou: model Astra je možné konečně objednávat. Nový Opel Astra Electric ve stupni výbavy GS nabízí lokálně bezemisní elektrickou jízdu i na delší vzdálenosti, a to (v Německu) za atraktivní leasingovou cenu 399 eur měsíčně. Astra Electric ujede dle normy WLTP až 418 kilometrů. Řidiče podporuje celá řada elektronických chytrých pomocníků – od systému varování před čelním nárazem (s automatickým nouzovým brzděním) až po adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go a se 360stupňovou kamerou Intelli-Vision.

Kromě toho má BEV Astra Electric poprvé na přání k dispozici i systém Intelli-Drive 2.0 s poloautomatickým asistentem pro změnu jízdního pruhu a inteligentním tempomatem. Komfort zvyšuje ergonomické sedadlo řidiče Active Sport s certifikátem AGR, které je součástí standardní výbavy. Plně digitální kokpit Pure Panel Pro se dvěma 10" displeji a informační multimediální systém zajišťují dokonalou konektivitu i zábavu. „Nejnovější generace řady Astra nadchla odborníky i veřejnost hned při svém prvním uvedení na trh,“ říká Florian Huettl, generální ředitel automobilky Opel.

Zákazníci Opelu, kterým se líbí Astra, mohou nyní v bohatém portfoliu značky Opel vybírat z více alternativ pohonu než u kteréhokoli jiného modelu. Kromě vysoce účinných zážehových a vznětových spalovacích motorů je Astra k dispozici také jako elektrifikovaný plug-in hybrid a ryzí BEV elektromobil Astra Electric. Ještě letos nabídku doplní bateriové kombi Astra Sports Tourer Electric, které se tak stane vůbec prvním plně elektrickým kombi modelem německé automobilky. Elektromotor disponuje výkonem 115 kW/156 k a jeho točivý momentu vrcholí na hodnotě 270 Nm – obojí má řidič k dispozici hned od prvního sešlápnutí plynového pedálu, což zaručuje svižné rozjezdy. K dynamice jízdy přispívá i nízká pohotovostní hmotnost 1 679 kg.

Díky tomu je vůz o 100 kg lehčí než konkurenti, a tak se stává etalonem celé své třídě bateriových elektromobilů. A výjimečný je i maximální rychlostí – zatímco mnoho konkurenčních elektromobilů má rychlost omezenou na 150 km/h nebo 160 km/h, nová Astra Electric se dokáže rozjet až na 170 km/h. V závislosti na preferencích si řidiči Astry Electric mohou vybrat ze třech jízdních režimů: Eco, Normal a Sport. Verze Electric ukládá energii do kompaktní lithium-iontové baterie o kapacitě 54 kWh, která se vyznačuje kompaktními rozměry, nízkou hmotností a krátkou dobou nabíjení. Baterie se skládá ze 102 bateriových článků sestavených do 17 modulů. Ve výbavě se standardně objeví tepelné čerpadlo a na 100kW DC nabíječce se Astra Electric dokáže dobít na 80 % kapacity za přibližně 30 minut.

Kromě toho je plně elektrická Astra Electric standardně vybavena třífázovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW pro dobíjení z domácích zásuvek a wallboxů. Baterie je integrována do podlahy vozu, takže vůbec neomezuje místo pro cestující či zavazadla. Ve standardním pětimístném uspořádání nabízí Astra Electric 352 litrů prostoru pro zavazadla, po sklopení sedadel se využitelný objem zvětší až na 1 268 litrů. Další výhodou je nízko položené těžiště vozu – Astra Electric je díky tomu velmi stabilní a řidič může vychutnávat dynamické průjezdy zatáčkami. Torzní tuhost skeletu Astry Electric byla navíc zvýšena o výrazných 31 % ve srovnání s ostatními verzemi řady Astra.

Opel Astra Electric GS: špičková výbava a atraktivní styl už ve standardu

Díky vysoké torzní tuhosti karoserie a rozsáhlým opatřením k utlumení hluků cestují pasažéři Opelu Astra Electric GS mimořádně komfortně. Například bezpečnostní laminovaná skla oken (standardní výbava) účinně izolují interiér od okolního prostředí. Ergonomické sedadlo řidiče Active Sport nabízí řidičům tohoto vozu nejvyšší úroveň komfortu sezení. Sedadlo, které se pyšní certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken), vyniká skvělým bočním držením těla a lze jej všestranně manuálně i elektricky nastavovat. Nechybí ani přepracovaný podvozek a ostřejší řízení pro intenzivnější pocit z jízdy.

Technické parametry Opel Astra Electric

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 374 × 1 860 × 1 442 mm, 1 765 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 (110 + 81) kW, 156 (150 + 110) koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 259 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze