ASKO bude v Norsku používat dvě elektrická nákladní vozidla Scania

ASKO bude v Norsku používat dvě elektrická nákladní vozidla Scania
  • Kapacita baterie je 165 kWh a dojezd až 120 kilometrů
  • Maximální nabíjecí výkon činí 130 kW

Norský velkoobchodní prodejce ASKO se chystá využívat v rámci svých činností v norském Oslu dvě elektrická nákladní vozidla Scania pro rozvoz zboží. Výsledky provozu hybridních vozidel společnosti Scania využívajících elektrický režim v centrech měst jsou pozitivní, takže dává smysl začít při distribuci zboží ve městech používat plně elektrická nákladní vozidla.

elektrické nákladní auto Scania

Se stávající technologií akumulátorů mohou být elektrická nákladní vozidla provozována jen na kratší vzdálenosti a musí existovat dostupné možnosti pro nabíjení jejich akumulátorů. Při distribuci zboží ve městech lze nabíjení provádět během nakládání nebo vykládání zboží. Dvě nákladní vozidla plánovaná k nasazení do provozu společností ASKO mají akumulátory s kapacitou 165 kWh, které zajišťují dojezd 120 km a jsou nabíjeny maximálním výkonem 130 kW.

Z dlouhodobého hlediska bude elektrifikace klíčem k dosažení udržitelného systému dopravy i v případě těžkých vozidel. Na cestě k tomuto cíli je však důležitá neustálá spolupráce v oblasti zákaznického vývoje, která nám umožní zajistit, aby technické řešení nejen fungovalo a elektřina používaná k nabíjení akumulátorů pocházela z obnovitelných zdrojů energie, ale abychom především porozuměli dopadu tohoto řešení na veškeré činnosti zákazníků. Proto nás tento další důležitý projekt se společností ASKO velmi těší,“ říká Karin Rådström, vedoucí prodeje a marketingu ve společnosti Scania.

Společnost Scania se aktivně podílela na vývoji akumulátorů a vodíkových článků v rámci jak našeho vlastního výzkumu, tak i prostřednictvím partnerství a spolupráce se zákazníky. Jedná se o oblast, u které očekáváme v příštích několika letech výrazný posun vpřed, včetně vylepšení, jež zajistí zefektivnění různých činností v odvětví dopravy při současném zohlednění celkových provozních nákladů pro naše zákazníky,“ říká Rådström.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze