Scania chce rozjet nákladní elektromobilitu. Pomůže nově založený podnik

Scania chce rozjet nákladní elektromobilitu. Pomůže nově založený podnik
Fotografie: Scania
  • V podstatě se jedná o operativní leasing na nákladní elektrické vozy
  • Vše má na starosti nově vzniklý podnik JUNA
  • Flexibilní pojetí služby usnadňuje dopravcům přechod k elektrickým nákladním vozidlům

Společnosti Scania CV AB a Sendnder Technologies GmbH oznámily založení společného podniku JUNA. Díky němu se chtějí stát lídry v oblasti elektrické nákladní dopravy a logistiky v celé Evropě. Cílem společnosti je umožnit širší nasazení elektrických nákladních vozidel a usnadnit přechod k udržitelným logistickým řetězcům v souladu se společným prohlášením ACEA/PIC, že do roku 2040 se musí všechna nově prodaná užitková vozidla obejít bez fosilních paliv. JUNA je nově založenou společností se sídlem v Berlíně, která přináší inovativní model placení za použití elektrických nákladních aut. JUNA tím fakticky otevře cestu k masivnímu rozšíření nákladních elektromobilů, které jsou 2krát až 3krát dražší než jejich dieselové varianty.

Díky digitální platformě neodstraňuje jen překážku vysokých vstupních nákladů, ale i další: nejasnou zůstatkovou hodnotou a obavy z rychlého technologického pokroku. Díky zaručeným příjmům poskytuje přepravním společnostem obchodní předvídatelnost. Inovativní model JUNA nabízí kompletní balíček, jenž zahrnuje prémiové elektromobily, opravy, údržbu, pojištění a digitální i analytické služby. JUNA prostřednictvím analýzy dat navíc optimalizuje strategie elektrifikace zákazníkovy flotily a simuluje vhodné trasy. Odstranění rizik spojených s elektrifikací znamená, že JUNA bude hrát přelomovou roli v dekarbonizaci nákladní přepravy.

První zákazník již elektrický nákladní vůz dodaný společností JUNA používá. Je nabíjený energií z obnovitelných zdrojů a zvládá až 10 jízd týdně stejně jako jeho dieselový předchůdce. Kamion pracuje pro významného přepravce rychloobrátkového zboží v oblasti Stuttgartu. Pilotní projekt, který má potenciál dosáhnout snížení emisí CO2 o 93 tun ročně jen u prvního nákladního vozidla, bude v roce 2024 rozšířen na dálkové trasy. Projekt se opírá o stávající veřejnou nabíjecí infrastrukturu a náklady na kilometr jsou srovnatelné s naftovým vozidlem. Obě společnosti podepsaly smlouvu o vytvoření společného podniku v květnu letošního roku a získaly všechna potřebná oprávnění od relevantních úřadů zabývajících se ochranou hospodářské soutěže.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze