Alza nově v Bratislavě využívá pro rozvoz i cyklokurýry

Alza nově v Bratislavě využívá pro rozvoz i cyklokurýry
  • Cyklokurýr v minulosti dopravoval například televizi o velikost 65palců nebo 12 monitorů
  • Primární důvod pro zavedení cyklodopravy je problematické centrum Bratislavy
  • V hlavním městě Slovenska platí pro nakládání auta různá omezení

Největší český online prodejce Alza.cz testuje na Slovensku rozvoz zboží pomocí nákladních elektrokol. Novou službu spustil e-shop vloni na podzim nejprve v centru Bratislavy, kde v pilotním provozu dokázal doručit asi 300 zásilek měsíčně. Letos chce tento typ přepravy více rozšířit. Výhodou je zejména snadné doručování i v dopravní špičce a šetrnost vůči životnímu prostředí.

Příprava balíčků pro rozvor cyklokurýrem

V současné době má Alza na Slovensku ve své flotile 3 nákladní elektrokola, jimiž obsluhuje primárně pěší zóny a oblast starého města Bratislavy. V rámci rozvozového dne zvládne jedno kolo doručit v průměru až 13 objednávek, což je zhruba polovina toho co klasická dodávka. Kurýři vyjíždějí do ulic denně od pondělí po pátku bez ohledu na počasí. Víkendy mají z důvodu slabší poptávky prozatím volné. Výběr zboží k doručení cyklokurýrem je přitom velmi široký – kromě XXL produktů dokáže dopravit téměř jakýkoliv artikl. Zatím největší perličkou testovacího provozu byl převoz 65palcové televize, 12 kusů monitorů nebo sušáku na prádlo a žehlícího prkna.

Hlavním důvodem pro zavedení nového typu ekologické přepravy bylo problematické centrum Bratislavy, kde platí pro nákladní automobily celá řada omezení (možnost obsluhy jen na ranní hodiny, úplný zákaz vjezdu motorových vozidel atd.). Povolení do těchto zón uděluje magistrát hlavního města jen výjimečně, a to za nemalý poplatek 4 tisíce eur, tedy zhruba 100 tisíc korun. Naopak kolo nelimituje v centru téměř nic, což přináší firmě obrovské možnosti do budoucna.

Alza díky cyklokurýrům šetří nejen náklady, ale i životní prostředí. Pilotní provoz ukázal, že jen ve slovenské metropoli firma měsíčně uspoří až 150 litrů paliva a víc než 300 kg CO2. Zavedení nové služby vyvolalo pozitivní ohlasy i mezi bratislavskými zákazníky, někteří dokonce tento typ dopravy sami poptávají. I z tohoto důvodu e-shop během podzimu rozšířil rozvoz také do městské části Petržalka, Ružinova a do dalších podobně vzdálených lokalit. Letos chce přidat ještě další místa v Bratislavě a uvažuje se i o rozšíření do Prahy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze