😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
Na den závozníkem aneb jak jsme rozváželi elektrickým Maxusem na prodejny Alza.cz
test

Na den závozníkem aneb jak jsme rozváželi elektrickým Maxusem na prodejny Alza.cz

Reportáž z terénu
  • Rozváželi jsme elektrododávkou zboží do futuristických Prodejen budoucnosti
  • Jaké výhody přináší provoz elektrododávky Maxus EV80 podle zástupců Alza.cz?

Jednička mezi českými e-shopy i přes rekordní obrat za rok 2019 rozhodně nespí na vavřínech a investuje velké množství prostředků do služeb spojených s doručením zboží. Jedním z takovýchto projektů je i provoz elektrické dodávky Maxus EV80, která rozváží zboží do futuristických Prodejen budoucnosti. Jedná se o bezobslužné prodejny, kde si mohou zákazníci jednoduše a rychle vyzvednout zboží 24/7. V současnosti se nachází tyto prodejny v Praze, a to ve vestibulu metra „B“ Můstek, dále na Praze 3 (Flora) a na ulici Antala Staška v Praze 4.

Proč Alza.cz využívá elektrické dodávky Maxus EV80? A jak jsou s nimi spokojeni?

A jelikož je koncept Prodejen budoucnosti inovativní, rozváží se do něj veškeré zboží elektrododávkou Maxus EV80. V naší reportáži jsme si vyzkoušeli, jak probíhá rozvážení a také jsme zjistili, proč se Alza.cz rozhodla právě pro elektrododávku značky Maxus a z jakého důvodu do těchto prodejen nerozváží zboží konvenčními spalovacími dodávkami.

Prodejny budoucnosti jsou zákazníkům k dispozici 24/7

Během naší reportáže nám byl k dispozici projektový manažer pro elektromobilitu a prodejny budoucnosti Ondřej Hrubeš a také PR specialistka Alza.cz, Kateřina Daňková, kterým jsme položili sérii otázek mezitím, co řidič dodávky rozřazoval pečlivě zabalené balíčky do správných boxů.

Kolik kilometrů se přibližně za den s Maxusem najede?

Zhruba 130 kilometrů, což jsou přibližně dvě kolečka.

Projevuje se na dojezdu markantním způsobem hmotnost a počet naložených balíků?

V podstatě ne, nejvíc jsme měli naložených asi 350 balíků a na dojezdu se to nijak významně neprojevilo.

Jak se na dojezdu podepsaly zimní měsíce?

V zimě se i se zapnutým topením dojezd sníží přibližně o 15 až 20 %.

Pozorujete u elektrododávky nějaké další výhody kromě toho, že neznečišťujete Prahu a ekologického hlediska obecně?

Ano, rozhodně parkování na modrých zónách a tedy i úspora na pokutách, které nám chodily se spalovacími auty takřka při každé vykládce/nakládce (smích). Řidiči jsou také rádi za to, že nemusí řadit.

Proč jste vybrali právě Maxus od společnosti SAIC Motor? Proč ne například Mercedes-Benz eVito nebo Volkswagen e-Crafter?

Maxus vyšel s ohledem na cenu, rychlost nabíjení a dojezd ze srovnání jako jasný vítěz.

Chtěli byste ještě něco dodat?

V současnosti provozujeme jeden Maxus a do budoucna možná přibude další, pravděpodobně trochu menší model od stejného výrobce, kterým bychom rozváželi balíky do AlzaBoxů. Maxus se nám ve finále velmi vyplácí i po finanční stránce. Volkswagen Craftery měly průměrnou spotřebu 13 až 14 litrů na 100 km, měsíčně tak spotřebovaly zhruba 480 litrů nafty, což je při 32 Kč za litr relativně hodně. S Maxusem nabíjíme v podstatě zadarmo.

Po umístění balíků do příslušných schránek jsme nasedli do Maxusu a přesunuli se do Prodejny budoucnosti na ulici Antala Staška. Řidič si pochvaloval hbité zrychlení i tichý chod, přesto jej však podle jeho slov Maxus nepřesvědčil o tom, aby si elektromobil zakoupil i pro osobní použití. Problém údajně vidí v omezeném dojezdu. Naše podrobné dojmy z jízdních vlastností elektrododávky Maxus EV80 si můžete přečíst v samostatné recenzi.

Naši reportáž jsme zakončili návštěvou sídla Alza.cz v Holešovicích, kde jsme se mohli podívat, jak se Maxus nabíjí. Za zprostředkování zajímavých informací děkujeme společnosti Alza.cz i jejím zaměstnancům.

SAIC Motor Maxus EV80

Technické parametry SAIC Motor Maxus EV80 Dodávka

Kompletní specifikace
Konstrukcedodávka, 5 700 × 1 998 × 2 345 mm, 2 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 320 Nm
Baterie56 kWh (56 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 28 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 192 km
Cena od1 270 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze