Zpátky do budoucnosti. Elektrický DeLorean už má definitivní podobu

Zpátky do budoucnosti. Elektrický DeLorean už má definitivní podobu
Fotografie: DeLorean
  • Reinkarnace legendárního kupé přichází 41 let po originálu
  • Nová společnost DeLorean Motor Company nemá s tou původní kromě jména nic společného

Že společnost, která odkoupila práva na značku DeLorean zkrachovalou v roce 1982, logo a také zásobu náhradních dílů, chystá něco elektrizujícího, poprvé prosáklo v lednu 2021. Letos začala lákat fanoušky na první teasery a nakonec i oficiálně odhalila definitivní podobu auta, zatím bez bližších technických údajů. Vůz odkazující se na kupé, jehož popularita díky Zemeckisově sci-fi sérii Zpátky do budoucnosti dalece převyšovala jeho skutečné kvality, se tak po téměř osmi letech (tolik uplynulo od roku, do nějž hrdinové cestovali ve druhém díle) konečně dočká elektrického pohonu, který v trilogii používá. Jen nebude nukleární a dosáhne trochu nižšího výkonu než filmových 1,21 GW.

Zatímco původní DeLorean Motor Company vznikla v roce 1975, stejnojmenné kupé poháněné slabým šestiválcem PRV uvedla v roce 1981 a hned následující rok zkrachovala, novodobá firma stejného jména vznikla v roce 1995 jako servisní a restaurátorská dílna pro 9 000 vyrobených původních DeLoreanů. Myšlenky na znovuvzkříšení proslulé značky přicházely a odcházely a definitivní zelenou jim dal až vývoj elektrického pohonu. Novodobý, 2+2místný DeLorean Alpha5 tak nabídne zrychlení z 0 na 96 km/h za 2,99 s, případně 0–142 km/h za 4,35 s, maximálku 250 km/h a za svého hlavního soupeře považuje Porsche Taycan. Baterie o kapacitě 100 kWh by měla vystačit na více než 483 km. Tím známé údaje končí a otevírá se prostor pro spekulace. Hned tu první přiživuje označení „základní výkonný model“ naznačující, že se počítá i se slabší, anebo naopak výkonnější verzí.

Design byl svěřen stejnému studiu Italdesign jako originál. Svými křídlovými dveřmi a žaluziemi na zadním okně sice skládá poklonu originálu z počátku osmdesátých let, avšak jinak se jím nenechává zvlášť svazovat. Především aerodynamicky nevýhodné výrazné hrany nahradil oblejšími tvary, které přinesly součinitel čelního odporu vzduchu Cx 0,23. Nechybějí samozřejmě výrazné světelné podpisy včetně svítícího názvu na zádi, což nejlépe svědčí o tom, kam má novodobý DeLorean především namířeno. Alpha5 se naživo představí na akci Pebble Beach Concours d'Elegance 18. srpna.

Za křivky je odpovědné studio Italdesign, stejně, jako v případě původního DeLoreanu DMC-12 z roku 1981
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze