Známé tvary, závodní podvozek. V Česku vzniká ostrý elektromobil e-bullet

Známé tvary, závodní podvozek. V Česku vzniká ostrý elektromobil e-bullet
Fotografie: Sigma Motor
  • Elektrický hot-hatch vzniká jako show car
  • Technicky se ovšem blíží homologovaným závodním speciálům

Společnost Sigma Motor vyvinula a prodává puristický roadster Sigma TN, vybavený spalovacím motorem. Na jeho základě se pustila do projektu funkčního demonstračního hot-hatche, oblečeného do karoserie Hyundaie i30. Jedná se však v pravém slova smyslu jen o siluetu; upravená karoserie je totiž nasazena na prostorovém rámu z 25CrMo4 ocelových trubek, který od ní zároveň přebírá nosnou funkci. Dále došlo na hliník, dural a karbonový kompozit. Výsledkem je pohotovostní hmotnost do 1 200 kg i s baterií o kapacitě 40 až 60 kWh (podle nasazení), sestavené z válcových článků 18650, tedy klasických tužkových.

O pohon každého kola se stará synchronní stejnosměrný elektromotor s permanentními magnety o výkonu 75 kW (102 k), řízený softwarem, vyvinutým ve VUT Brno. Udávaný systémový výkon 300 kW (408 k) a 1 200 Nm se postará o odpovídající dynamiku, závodní podvozek s dvojitými lichoběžníkovými závěsy a nastavitelnými pružicími jednotkami push-rod a stabilizátory, rovněž s proměnnou charakteristikou, zase o intenzivní zážitky. Vůz totiž poslouží jako show car pro firemní či jiné akce a bude si svezení v něm možné objednat. Za tím účelem bude kromě řidičova skořepinového sedadla vybaven ještě druhým, rychlovyjímatelným.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze