Na jaře jsme informovali o nově vzniklém seriálu vytrvalostních závodů Be Electric Grand Prix, který je inspirován světovým šampionátem EcoGP ve 24hodinových vytrvalostních závodech elektromobily. Toho se zúčastnily i české posádky a rozhodně se neztratily. Tyto závody se jedou na okruhu, ale je potřeba najít optimální poměr mezi rychlostí a spotřebou, protože posádky mají omezený nabíjecí výkon. A právě tento princip přebírá i nový seriál BeElectric GrandPrix 2023. Ten se skládá ze tří závodů v termínech 9. 4., 6. 8. a 8. 10. na Autodromu Vysoké Mýto. O prvním kole jsme již psali a ovládly jej vozy značky Tesla. Ty totiž měly i bezkonkurenčně nejpočetnější účast. Bude to tentokrát jiné? Změnit to můžete i vy!
Druhé kolo BeElectric GrandPrix 2023 se jede 6. 8. 2023
Český pohár BeElectric GrandPrix 2023 je složen pouze z 8hodinových závodů a není potřeba mít žádnou licenci. Stačí mít vlastní či vypůjčený elektromobil a sestavit 2 až 3členný tým. Startovné pro soukromé týmy je 4 500 Kč (bez reklamy na vozidle) a firemní týmy s reklamou zaplatí 9 000 Kč. Startovné zahrnuje mj. celodenní účast v závodě, nabíjení soutěžních vozů, občerstvení, upomínkové předměty nebo poháry pro umístěné. Uzávěrka přihlášek do druhého závodu je 2. 8. 2023.
Pravidla se změnila, posádky mají 250km dojezd na startu
Cílem 8hodinového závodu je ujet co nejvíce kol/kilometrů. V prvním kole každá posádka startovala s 30 % energie v baterii a k dispozici bylo nabíjení o výkonu 7 kW (3× 10 A). Nabíjení zůstalo, ale pro druhé kolo se změnilo pravidlo o nabití na startu. Každé auto může mít nabito na 250 km dojezdu dle WLTP. To tedy znamená, že když má WLTP dojezd 250 km nebo méně, startuje se 100 % energie v baterii. Pokud má vyšší dojezd, spočítá se, kolik procent může mít maximálně na startu.
Účast je samozřejmě možná pouze s elektromobilem. Více informací, včetně kompletních pravidel, naleznete na webu BeElectric GrandPrix 2023, přihlašovací formulář také.