Zastupitelstvo hlavního města Prahy během 20. zasedání Výboru pro dopravu, které proběhlo 25. února, navrhlo, aby od 1. 9. 2029 mohly jako taxi sloužit pouze a jen čistě elektrické nebo vodíkové vozy. Konkrétně se to lze dočíst v podkladech k jednání výborů, jež jsou dostupné na tomto odkazu.
Jak dodává electrive.com, pokud by došlo ke schválení, hlavní město by následovalo Oslo, kde jsou elektrické taxíky povinné od 1. listopadu 2024, či Hamburk, kde musí mít od začátku letošního roku všechny nově registrované taxíky elektrický pohon.
Konečný verdikt je každopádně na zastupitelích, kteří musí návrh schválit formou vyhlášky. Byli byste pro, aby po Praze mohla vykonávat službu taxi pouze elektrická vozidla, jejichž výhodou je nejen ekologičtější provoz, ale také tichý chod? Třebaže i za cenu zdražení služeb? Dejte nám vědět do komentářů.


Společnosti jednající pod obchodním jménem Bolt a Uber mají dostatek finančních prostředků k zakoupení elektromobilů.
A to na rozdíl od běžných provozovatelů taxislužeb, které tyto prostředky nemají, zejména z důvodů evidentně nelegitimní cenové regulace osobní taxislužby provozované na území hlavního města Prahy.