Spousta lidí, kteří měli tu čest si elektromobil vyzkoušet, říkají, že se jim jízda s tímto druhem pohonu líbí. Avšak nemusíme chodit kolem horké kaše. I ten nejdostupnější elektromobil, což je na našem trhu Nissan Leaf, se pohybuje v cenové relaci, která je pro velkou část populace nedostupná. Avšak nemuselo by tomu být tak dlouho.
Podle Bloomberg New Energy Finance cena baterií za jednu kilowatthodinu neustále klesá. Zatímco v roce 2011 stála 1 kWh kolem 800 dolarů (16 500 Kč), dnes se cena pohybuje okolo 200 dolarů (4 100 Kč). Pokud bude cena neustále klesat, v roce 2025 by mohla být o polovinu nižší než dnes. Čistě teoreticky byste v roce 2011 za baterii v Tesle Model S P100D utratili 1,6 milionů korun, zatímco dnes už jen něco málo přes 400 tisíc. Postupně by se tak mohlo stát, že nový elektromobil bude stát podobně, ne-li méně jak spalovací automobil.
Poptávka po bateriích rok od roku roste a tím se snižuje i cena. Baterie vyrábí například Panasonic, LG Chem či BYD. Od nich si baterie kupují automobilky jako Tesla, Volkswagen, Nissan a tak dále. Poslední dobou automobilky masivně investují a dokonce si staví i své „Gigafactory“ po vzoru Tesly, jako například Daimler.
Otázka je, jak moc dlouho potrvá vývoj, který si automobilky budou chtít zaplatit. Ceny podle nás budou nahoře, dokud to jen půjde. Jakmile se jedné automobilce z nějaké části pokryje investice či vývoj do nových technologií, pak bude moci jít s cenou rapidně dolů. A to bude vhozená rukavice i pro konkurenci.
Zdroj: iol.co.za