S posledním updatem dorazil také do evropských vozů Tesla režim Smart Summon, tedy možnost přivolat si auto na parkovišti, aniž byste v něm seděli. V USA se funkce stala na podzim okamžitě populární zejména na sociálních sítích, které zaplavila videa více čí méně úspěšných jízd aut. Evropští uživatelé však dosud režim vyzkoušet nemohli a dostupný byl pouze standardní Summon režim, tedy pouze jízda dopředu/dozadu. Nyní však update dorazil do Evropy a my jsme ho mohli vyzkoušet. Jak to dopadlo? Prozradí video níže.
Vyzkoušeli jsme režim Tesla Smart Summon v Česku. Jak funguje?
Teslu Model X do testu zapůjčil Tesla Transfer.
Smart Summon je bohužel v Evropě značně omezen. Auto může ujet maximálně 20 metrů a můžete od něj stát nejdál 6 metrů. V případě Tesel Model X a S je bohužel omezení ještě větší, protože auta nepodporují přístup přes mobilní telefon a aktivace režimu je možná pouze v případě, že detekují klasický klíček. V praxi tak musíte stát zhruba 3 až 4 metry od vozidla. Kombinace těchto omezení činí z režimu Smart Summon v praxi zcela nepoužitelnou funkci. Nám šlo ale o to, odhalit technické schopnosti vozidla a také, co by umělo, pokud by zde omezení nebyla. A dopadlo to poměrně dobře. Asi ze 70 % režim fungoval, ve zbylých případech se auto odmítlo pohnout bez zjevného důvodu. V úspěšných pokusech však auto správně detekovalo všechny překážky v podobě aut, obrubníků i lidí a dojelo vždy zhruba tam, kam mělo. V některých případech se Tesla uprostřed manévru několikrát zastavila a přemýšlela, jak situaci vyřešit, pak ale zpravidla do cíle dojela. Překvapilo nás také jen velmi těsné vyhnutí se chodci o zhruba 20 centimetrů.
Pokud by neexistovala omezení Evropské komise, která se připojila k mezinárodním dohodám OSN, mohl by i v Evropě být Smart Summon užitečný. Zejména však jde o demonstraci toho, čeho je Tesla se svou unikátní kombinací hardwaru a softwaru v oblasti autonomní jízdy schopna.
Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km |
Cena od | 2 458 200 Kč |