Toyota začala v průběhu minulého týdne znovu dodávat zákazníkům další vyrobené kusy modelu bZ4X. Letos v létě se produkce elektrického SUV zastavila kvůli problémům se šrouby kol, o čemž jsme vás tehdy informovali. Toyota po několika měsících usilovné práce vše vyřešila a dle dostupných zpráv za vše mohl vadný materiál na povrchu šroubů. O znovuspuštění výroby vozu informuje insideevs.com. Nyní jsou použity jiné šrouby, které jsou utaženy větším utahovacím momentem. Výrobce poslal do servisu celkem 2 700 kusů vozu, z čehož přibližně 2 200 připadlo na evropský trh. Dalších 280 kusů muselo do servisu v Severní Americe, 110 v Japonsku a 60 ve zbytku Asie.
Oddělení kola od vozu přitom hrozilo prakticky kdykoliv, jakmile vůz zatočil. Podobný problém navíc řešilo i Subaru, které má v nabídce sesterský model Solterra. U něho se problém se šrouby týkal celkem 2 600 kusů. Problém s uvolňováním šroubů kol navíc pozdržel i oficiální vstup modelu bZ4X na český trh. Nyní to ale vypadá, že plně elektrické SUV o velikosti modelu RAV4 konečně vstoupí také na český trh. Zatím ale není stanovena přesná cena.
Technické parametry Toyota bZ4X 4WD
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 690 × 1 860 × 1 650 mm, 2 075 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 160 kW, 218 koní, točivý moment: 336 Nm |
Baterie | 71,4 kWh (64 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 445 km |
Cena od | 1 365 000 Kč |