Přestože se Volkswagen v oblasti elektromobilů tváří velmi angažovaně, zvlášť když vezmeme v úvahu obří plánovanou investici ve výši 10 miliard dolarů ve výhledu příštích pěti let, je pro tuto chvíli třeba brát automobilku našich západních sousedů trochu s nadhledem.
Ta se mimo jiné prezentuje elektrickým konceptem I.D., avšak ten má v roce 2020, kdy je naplánován jeho vstup na trh, vytyčit nový směr automobilky. V současnosti VW pokulhává kdesi vzadu za „elektrickou“ konkurencí, jíž ztělesňuje zejména americká automobilka Tesla, avšak v Německu, zdá se, neznají hranic. Výhledově tam totiž počítají s rolí lídra trhu. Generální ředitel Herbet Diess zašel dokonce ještě dále, když prohlásil něco ve smyslu „cokoliv dokáže postavit Tesla, my můžeme překonat.“
„Jsme přesvědčeni, že v tomto novém světě budeme lídrem trhu. Tesla je konkurence, kterou bereme vážně. Pohybuje se ve vyšším cenovém patře, avšak už také míří dolů. S naší novou architekturou máme ambice je přibrzdit a převzít otěže,“ hovořil Diess o plánech VW při příležitosti první výroční tiskové konference.
Novou architekturou, o kterou se v proslovu Diess opírá, má pochopitelně na mysli platformu MEB. Vyvinuta byla právě s cílem elektrifikace budoucích modelů skupiny a prvním vozem, který ji představí, bude již zmiňovaný I.D. Volkswagen svůj elektrický koncept staví do pozice přímého konkurenta Tesly Model 3. Těžit má obzvláště z dojezdu, který v závislosti na konfiguraci bateriového systému bude inklinovat k hodnotám mezi 400–600 kilometry.
Ostatně k tomuto tématu se už před časem VW také vyjádřil skrze svou prezentaci, v níž poukázal na možnost, že data pro Model 3 nejsou reprezentativní a dojezd vozu je tudíž zkreslený. Namísto udávaných 542 kilometrů se podle odhadů bude dojezd pohybovat kolem hranice 400 kilometrů, avšak Tesla dojezd dle standardu NEDC doposud nezveřejnila.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |
Ať tak či onak, jako oblast, ve které bude mít VW šanci si na Teslu vyskakovat, se zatím jeví zejména cenové spektrum. Společnost doposud neoznámila přepokládanou cenovku svých čistě elektrických modelů, avšak i zde je vzhledem k celkovému postoji Volkswagenu velmi pravděpodobné, že bude až na pár „drobných“ totožná.
Zdroj: electrek.co