Volkswageny s nálepkou GTX nyní přináší lepší výbavu a ušlechtilejší vzhled

Volkswageny s nálepkou GTX nyní přináší lepší výbavu a ušlechtilejší vzhled
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • V základní výbavě se nyní nachází tmavá boční okna nebo determální čelní sklo
  • V kabině se objevují nové designové prvky
  • Základní cena ID.4 GTX startuje na necelých 1,6 milionech Kč

V uplynulém roce představené modely ID.4 GTX a ID.5 GTX s pohonem všech kol a dvěma elektromotory jsou nyní k dispozici s ještě rozsáhlejší sériovou výbavou. Nové černé a červené designové prvky navíc naznačují, jak budou vypadat také další modely GTX, které budou nabízeny ve všech modelových řadách ID. Vylepšené modely lze již nyní objednávat za ceny od 1 597 900 Kč (ID.4 GTX) a 1 656 900 Kč (ID.5 GTX). Nyní je součástí jejich sériové výbavy prvek „Zatmavená zadní okna“, který se dosud dodával na přání. Ve spojení se sériovým paketem Comfort Plus GTX tak zákazníci získají mimo jiné determální sklo čelního okna, tmavě tónovaná skla zadních bočních oken a zadního okna, vyhřívání předních sedadel, po dvou rozhraních USB-C vpředu a vzadu, nově s nabíjecím výkonem až 45 W, variabilní středovou konzolu a klimatizaci Air Care Climatronic s aktivním kombinovaným filtrem, stacionární klimatizaci a třízónovou regulaci teploty.

Zákazníci naleznou několik novinek také v interiéru. Přístrojová deska a výplně dveří jsou nyní černé. Sportovní naladění vizuálně umocňuje červené prošívání v celém interiéru, mj. na černém koženém volantu. Také na přání dodávaná sportovní sedadla (paket Top Sport Plus Interiér) jsou navíc zdobena červeným jednoduchým a dvojitým prošíváním, lemováním a logem. Naproti tomu exteriér zvýrazňuje leskle černá barva, kterou dostaly lišty střešního rámu, střešní sloupky C, kryty vnějších zpětných zrcátek a difuzor. Na přání jsou k dispozici leskle černá 21" kola. Uvedené prvky vytvářejí společně se sériově dodávanou černě lakovanou střechou a tmavě tónovanými skly oken progresivní a současně elegantní vzhled.

Modely GTX jsou vybaveny dvěma elektromotory, jedním na přední a jedním na zadní nápravě. Oba elektromotory společně zajišťují elektrický pohon s nejvyšším celkovým výkonem 220 kW (299 k) a točivým momentem 460 Nm. Synchronní elektromotor s trvalými magnety na zadní nápravě poskytuje nejvyšší výkon 150 kW (204 k) a maximální točivý moment 310 Nm. Na přední nápravě je uložen asynchronní elektromotor s nejvyšším výkonem 80 kW (109 k) a točivým momentem 162 Nm. Tento elektromotor je kompaktní a lehký, snáší krátkodobá přetížení a způsobuje minimální ztráty v režimu bez přívodu elektrické energie. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 180 km/h. Nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu je u obou modelů GTX 1 400 kilogramů při stoupání 8 %, a je tak o 200 kilogramů větší než u variant s pohonem zadních kol.

Volkswagen ID.4 GTX

Inteligentní řízení pohonu se dvěma elektromotory má v modelech ID.4 GTX a ID.5 GTX na starosti manažer jízdní dynamiky. Značkou Volkswagen speciálně vyvinutý software se přitom vždy zaměřuje na to, aby vůz dosahoval optimální úrovně hospodárnosti, dynamiky a jízdní stability. V mnoha případech zajišťuje pohon pouze elektromotor na zadní nápravě. Jakmile řidič požaduje sportovní jízdu nebo je nutná ještě vyšší trakce, připojí se k pohonu asynchronní elektromotor na přední nápravě. K tomu dojde plynule během několika setin sekundy, aniž by to řidič zaznamenal. V závislosti na zvoleném jízdním režimu není prostřednictvím manažera jízdní dynamiky řízen pouze pohon, ale také veškeré regulační systémy brzd, řízení a podvozku.

Volkswagen ID.4 GTX nabízí dojezd až 495 kilometrů, ID.5 GTX až 508 kilometrů. To vše dle metodiky WLTP. Maximální nabíjecí výkon je u obou modelů stejný - 150 kW. Vysokonapěťová akumulátorová baterie s kapacitou 77 kWh se nabije z 5 na 80 procent za pouhých 36 minut. Tím se dojezd prodlouží o dalších 337 kilometrů u modelu ID.4 GTX, resp. o 376 kilometrů u modelů ID.5 GTX (oba údaje podle metodiky WLTP). Při cestování na dlouhé vzdálenosti podporuje řidiče inteligentní plánovač tras pro elektromobily. Navigační systém může na trase naplánovat i větší počet zastávek, aby vůz dojel do cíle co nejdříve. Itinerář se navíc průběžně přizpůsobuje měnícím se podmínkám. Pokud například jede řidič velmi hospodárně, nebude muset dělat krátkou přestávku kvůli nabíjení.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze