Volkswagen v Hannoveru ukázal nejen auta, ale například i elektrokolo

Volkswagen v Hannoveru ukázal nejen auta, ale například i elektrokolo
  •  Cargo e-Bike je nákladním jízdním kolem pro doručování zásilek koncovým odběratelům
  • K vidění jsou i dva elektrické modely, na kterých Volkswagen spolupracoval se společností ABT e-Line GmbH
  • Ve spolupráci společnosti postavily ABT e-Transporter a ABT e-Caddy

Volkswagen na IAA v Hannoveru ukazuje hned pět nových užitkových modelů s nulovými emisemi. Včera jsme si představili I.D. BUZZ CARGO společně s Crafterem HyMotion. Dnes se podíváme na zbývající tři modely, které Volkswagen na IAA prezentuje.

ABT e-Transporter

Volkswagen Užitkové vozy nabízí již osm desetiletí modelovou řadu Transporter. Nyní by mohl být pohon bestselleru napájen elektrickým proudem, jak naznačuje světová premiéra studie vozidla taxislužby ABT e-Transporter. Koncepční vůz, vyvinutý ve spolupráci se společností ABT e-Line GmbH, vytváří jako lehký užitkový automobil s nulovými emisemi na veletrhu IAA Užitkové vozy pomyslné vysoké napětí.

Volkswagen ABT e-Transporter

Systém akumulátorů studie ABT e-Transporter má modulární konstrukci, která v případě sériové výroby uspokojí nejrůznější požadavky zákazníků z hlediska provozních vlastností a nákladů. V základní konfiguraci je elektricky poháněný Transporter vybaven lithium-iontovými akumulátory s kapacitou 37,3 kWh a nosnost vozidla s touto baterií může být až 1 050 kg. Druhá verze akumulátorů nabízí kapacitu 74,6 kWh a nosnost až 750 kg. Dojezd se pohybuje v rozsahu od 208 do 400 km.

ABT e-Caddy

Druhým modelem ze společného vývoje společnosti ABT e-Line GmbH a značky Volkswagen Užitkové vozy, který slaví na IAA světovou premiéru, je ABT e-Caddy. Tento model bude uveden na trh již v polovině příštího roku. Volkswagen Užitkové vozy představuje model ABT e-Caddy rovněž jako vozidlo taxislužby, pro kterou je jako stvořený. Výchozím modelem je totiž Caddy Maxi s prodlouženým rozvorem a dostatkem prostoru pro pět cestujících včetně zavazadel. S dojezdem až 220 km dle NEDC je vozidlo s nulovými emisemi ideální pro provoz v ekologických zónách evropských měst. Zdrojem hnací síly je v modelu ABT e-Caddy elektromotor o výkonu 82 kW. Ten je napájen z lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 37,3 kWh. ABT e-Caddy s nejvyšší rychlostí 120 km/h bude s objemem nákladového prostoru 4,2 m3 patřit mezi nejprostornější elektromobily své třídy. Nosnost automobilu může být až 635 kg.

Volkswagen ABT e-Caddy

Cargo e-Bike

Volkswagen Užitkové vozy na IAA 2018 ukázal i své první elektrické jízdní kolo. Cargo e-Bike je nákladním jízdním kolem pro doručování zásilek koncovým odběratelům. Tříkolové vozidlo bude uvedeno na trh již v roce 2019. Cargo e-Bike disponuje systémem „pedelec“ (pedal electric cycle), který jezdce podporuje při šlapání centrálně uloženým elektromotorem o výkonu 250 W (48 V) do rychlosti až 25 km/h. Výhodou systému „pedelec“ je možnost provozu kdekoli, dokonce i v pěších zónách. Energii pro elektromotory poskytuje lithium-iontový akumulátor.

Volkswagen Cargo e-Bike

Pohon a robustní konstrukce nákladního jízdního kola jsou koncipovány pro užitečnou hmotnost až 210 kg (včetně jezdce). Vpředu je nejmenší užitkové vozidlo Volkswagen všech dob vybaveno dvěma koly. Mezi nimi je nízko uložená ložná plocha, k níž se připevní přepravní box s objemem nákladového prostoru 0,5 m3. Inovativní kinematika přední nápravy zaručuje, že se přepravovaný náklad na ložné ploše při průjezdu zatáčkou nenaklání s nákladním jízdním kolem, nýbrž zůstává stabilně stát ve vodorovné poloze. Systém naklánění jízdního kola je naprostou novinkou. Nový Cargo e-Bike se bude vyrábět v závodě značky Volkswagen Užitkové vozy v Hannoveru.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze