Koncern Volkswagen v současnosti testuje autonomní parkování na letišti v Hamburku. Na základě parkovací karty si vozidla značek Volkswagen, Audi či Porsche samočinně vyhledají přidělené parkovací místo. Vozidla se orientují podle obrazových značek v libovolné parkovací budově. Začátkem příštího desetiletí mají mít tuto funkci k dispozici první zákazníci na vybraných místech.
Johann Jungwirth, vedoucí digitalizace koncernu Volkswagen, k tomu říká: „Autonomní parkování může významně zvýšit komfort mobility našich zákazníků a snížit jejich zatížení stresem. Proto chceme tuto techniku zpřístupnit co největšímu počtu lidí.“ Autonomní parkování může přinášet uživatelům také značnou úsporou času. Například podle studie INRIX 2017 stráví Němci v průměru 41 hodin ročně hledáním volného parkovacího místa, Angličané 44 hodin a obyvatelé New Yorku dokonce 107 hodin.
V Hamburku poprvé veřejně prezentovaná funkce autonomního parkování již opustila oddělení výzkumu a v současnosti se nachází v pokročilém stádiu vývoje. Tuto funkci bude možné objednávat pro první vozidla koncernu Volkswagen již na začátku příštího desetiletí. Autonomní parkování bude v prvním kroku realizováno ve vybraných parkovacích budovách s oddělenými zónami pro tento druh provozu bez přístupu chodců. Do té doby bude autonomní parkování podrobováno rozsáhlým testům. Na celém světě budou realizovány a analyzovány tisíce parkovacích jízd na různých místech. Zároveň bude probíhat zabezpečení na základě simulací.
Dalším krokem je smíšený provoz, v němž se budou autonomní vozidla pohybovat ve stejných zónách parkovací budovy jako automobily s řidiči. V poslední fázi dojde k realizaci vize autonomně parkujících vozidel i na veřejných parkovištích, například před supermarketem. Pro postupné zavádění funkcí autonomní jízdy existují dobré důvody: „Co nabízíme našim zákazníkům, to funguje – a to s nejvyšší mírou spolehlivosti a bezpečnosti. Na tom je postavena současná technika vozidel koncernu Volkswagen a tohoto příslibu se budeme důsledně držet i v éře autonomní jízdy,“ říká Johann Jungwirth.
Všechna vozidla s funkcí autonomního parkování budou vybavena aktivním systémem rozpoznávání okolí, který dokáže rozpoznávat objekty a příslušně na ně reagovat, například vyhýbacím manévrem, zpomalením nebo kompletním zastavením. Vozidla jsou za tímto účelem vybavena soustavou senzorů, například ultrazvukových, radarových a kamerových. Zpracování dat probíhá v centrální řídicí jednotce automobilu.
Automobil na základě mapových podkladů automaticky dojede na přidělené volné parkovací místo. Vozidla se přitom orientují podle jednoduchých obrazových značek, umístěných v parkovací budově.
Zdroj: tisková zpráva
:-)