Volkswagen testuje autonomní parkování. První model ho dostane možná už v roce 2021

Volkswagen testuje autonomní parkování. První model ho dostane možná už v roce 2021
1
  • Volkswagen, Audi a Porsche testují autonomní parkování na Letišti Hamburk
  • Funkce má být k dispozici v prvních koncernových vozidlech zkraje nadcházejícího desetiletí
  • Autonomní parkování je důležitou součástí autonomní jízdy

Koncern Volkswagen v současnosti testuje autonomní parkování na letišti v Hamburku. Na základě parkovací karty si vozidla značek Volkswagen, Audi či Porsche samočinně vyhledají přidělené parkovací místo. Vozidla se orientují podle obrazových značek v libovolné parkovací budově. Začátkem příštího desetiletí mají mít tuto funkci k dispozici první zákazníci na vybraných místech.

Volkswagen autonomní parkování

Johann Jungwirth, vedoucí digitalizace koncernu Volkswagen, k tomu říká: „Autonomní parkování může významně zvýšit komfort mobility našich zákazníků a snížit jejich zatížení stresem. Proto chceme tuto techniku zpřístupnit co největšímu počtu lidí.“ Autonomní parkování může přinášet uživatelům také značnou úsporou času. Například podle studie INRIX 2017 stráví Němci v průměru 41 hodin ročně hledáním volného parkovacího místa, Angličané 44 hodin a obyvatelé New Yorku dokonce 107 hodin.

V Hamburku poprvé veřejně prezentovaná funkce autonomního parkování již opustila oddělení výzkumu a v současnosti se nachází v pokročilém stádiu vývoje. Tuto funkci bude možné objednávat pro první vozidla koncernu Volkswagen již na začátku příštího desetiletí. Autonomní parkování bude v prvním kroku realizováno ve vybraných parkovacích budovách s oddělenými zónami pro tento druh provozu bez přístupu chodců. Do té doby bude autonomní parkování podrobováno rozsáhlým testům. Na celém světě budou realizovány a analyzovány tisíce parkovacích jízd na různých místech. Zároveň bude probíhat zabezpečení na základě simulací.

Dalším krokem je smíšený provoz, v němž se budou autonomní vozidla pohybovat ve stejných zónách parkovací budovy jako automobily s řidiči. V poslední fázi dojde k realizaci vize autonomně parkujících vozidel i na veřejných parkovištích, například před supermarketem. Pro postupné zavádění funkcí autonomní jízdy existují dobré důvody: „Co nabízíme našim zákazníkům, to funguje – a to s nejvyšší mírou spolehlivosti a bezpečnosti. Na tom je postavena současná technika vozidel koncernu Volkswagen a tohoto příslibu se budeme důsledně držet i v éře autonomní jízdy,“ říká Johann Jungwirth.

Všechna vozidla s funkcí autonomního parkování budou vybavena aktivním systémem rozpoznávání okolí, který dokáže rozpoznávat objekty a příslušně na ně reagovat, například vyhýbacím manévrem, zpomalením nebo kompletním zastavením. Vozidla jsou za tímto účelem vybavena soustavou senzorů, například ultrazvukových, radarových a kamerových. Zpracování dat probíhá v centrální řídicí jednotce automobilu.

Automobil na základě mapových podkladů automaticky dojede na přidělené volné parkovací místo. Vozidla se přitom orientují podle jednoduchých obrazových značek, umístěných v parkovací budově.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
Fero
Největší stres se dostavuje tehdy, když přijedu ke svému parkovacímu místu a vidím, že ho "omylem" někdo zabral.
:-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze