Ve Volkswagenu si řekli, že verzí modelové řady ID.4 není stále dost, a tak dnes automobilka představila další. Ta cílí na ty, kteří mají potřebu za elektromobilem tahat přívěsy a vozíky. Jak informuje insideevs.com, vůz nese oficiální název Volkswagen ID.4 Pro 4Motion a jedná se o slabší alternativu k vrcholnému provedení GTX. Oproti němu nabídne stále solidních 261 koní a největší předností je pohon všech kol. Na domácím trhu vyjde novinka na 49 020 eur (1,2 milionu Kč) a ve srovnání s ID.4 GTX si její slabší odnož lehce pohoršila v dynamických parametrech. V řeči čísel jde konkrétně o zrychlení z 0 na 100 km/h, které u nově uváděné verze potrvá 6,9 sekundy.
Nejvyšší maximální rychlost je stejná jako u ID.4 GTX, tedy 180 km/h. Volkswagen ID.4 Pro 4Motion však není určen pro nadšence, kteří milují silnou dynamiku a pokořování rychlostních rekordů. Hlavní předností tohoto elektromobilu je totiž fakt, že utáhne přívěs o hmotnosti až 1 400 kg. To je o 200 kg více, než zvládne provedení ID.4 Pro s pohonem zadní nápravy. Díky přednímu elektromotoru bude zaručena patřičná trakce a majitelům nebude dělat problém projet i lehce drsnější terén. Ostatně, „magická“ nálepka 4Motion je toho zárukou. Volkswagen s ID.4 slaví velké úspěchy a nová varianta je zřejmě ještě dále podpoří. Vůz si v roce 2021 po celém světě pořídilo 163 tisíc zákazníků a letos se čeká překonání této hranice. Volkswagen svůj rodinný crossover vyrábí ve dvou továrnách v Německu – v závodech VW Zwickau a Emden.
Pro americký trh pak vzniká v americkém Chattanooga v Tennesse. Stranou nezůstává ani Čína, jejíž trh je pro Volkswagen prakticky nejdůležitější. Tam prostřednictvím společného podniku SAIC-VW vyrábí Volkswagen ID.4 X a ID.4 Crozz.
Technické parametry Volkswagen ID.4 Pro 4Motion
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 584 × 1 852 × 1 612 mm, 2 124 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 195 kW, 265 koní, točivý moment: 440 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 517 km |
Cena od | 1 457 900 Kč |
"Novinka utáhne přívěs o hmotnosti až 1,4 tuny"
To myslíte vážně? Ok mezi BEV je to úctyhodný výkon v dané cenové relaci, ale jinak je to opravdu bída i Tiguan dá až 2500 kg