Všechno jednou ohlodá zub času, automobily nevyjímaje. I konzervativní Golf potřebuje držet krok s dobou, a tak podstoupil omlazení. Na první pohled nejsou změny tolik patrné. Jiný je například přední nárazník i grafika světel, která nyní mohou spoléhat na technologii LED. Další změny exteriéru jsou již opravdu kosmetické.
Co se týče motorů, nově pod kapotou najdete benzinový čtyřválec 1,5 TSI evo, který umí vypínat válce a disponuje turbodmychadlem s elektricky ovládanou variabilní geometrií lopatek. Nás ale mnohem více zajímala varianta GTE, která kombinuje benzinový motor 1,4 TSI o výkonu 150 koní s elektromotorem přidávajícím dalších 102 koní. Soustava pak dohromady vyprodukuje 204 koní, což znamená zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,6 vteřiny. V nabídce zůstal i čistě elektrický e-Golf, který nyní podle předpovědí ujede až 300 kilometrů na jedno nabití.
Novinky najdete také uvnitř. Základní obrazovka infotainmentu má nyní 6,5 palce a za příplatek dostanete dokonce 9,2palcový multimediální systém. Ten půjde podobně jako v BMW řady 5 ovládat hlasem a gesty. Klasické analogové budíky pak opět může nahradit digitální štít o velikosti 12,3 palce, který známe z Audi a nyní i z většího Passatu. Koncernový původ se na autě projevil i v oblasti mobilních aplikací, podobně jako Škoda v Kodiaqu totiž bude mít majitel nového Golfu přístup k mobilním aplikacím, které umožnují dokonalou kontrolu vozu.
V dnešní době se samozřejmě nemohlo zapomenout na asistenční systémy. K dispozici je asistent pro jízdu v dopravních kolonách, vylepšené automatické brzdění s rozpoznáváním chodců nebo parkovací asistent, který si poradí i s přívěsem.
Zdroj: tisková zpráva