Autobild.es se postaral o velký rozruch. Tamním členům redakce se povedlo provést rozhovor s generálním ředitelem Volkswagenu a hlavním tématem byly vodíkové automobily i jejich budoucnost. Thomas Schäfer, který již nějakou dobu vede celý německý koncern, se k vodíkovému pohonu staví nekompromisně. Dle jeho slov vlastně nemá budoucnost. Doslova řekl: „Vodík je čistá fyzika a je drahý. Není konkurenceschopný, zvláště ne pro osobní auta.“ Tím popíchl hlavně Toyotu, která na něm začíná stavět část své budoucnosti a již dnes se dá zakoupit druhá generace jejího vodíkového modelu Mirai.
Schäfer vidí budoucnost v elektromobilitě, přičemž ani ta dnes není stále dokonalá. Dle jeho dalších slov je potřeba pokračovat ve vývoji klasických vozidel a zapomínat by se nemělo ani na rozvoj softwaru, architektury a zabezpečení. První zmíněné však právě Volkswagenu často dělá potíže, čehož si všímají koncoví zákazníci. Vodíkový pohon dává smysl hlavně ve větších vozidlech, která slouží pro dálkovou přepravu. Navíc je technologie využívající vodík mnohem složitější než u elektromobilu. Koncern Volkswagen se tak nehodlá aktuálně zaměřovat na vodíkovou technologii, na místo toho staví novou továrnu na baterie ve španělské Valencii.