Eric E., jeden z hlavních inženýrů Tesly, jehož LinkedIn můžete najít zde, se ve videu níže podělil o několik zajímavých postřehů ke Cybercabu, který firma představila v říjnu.
Some great info by an engineer who is on the Robotaxi team! pic.twitter.com/dNxfmW8tJr
— TesAli (@alifarhat6_ali) December 5, 2024
Cybercab bude dvoumístný, protože podle zjištění Tesly drtivou většinu kilometrů dnes najede jen jeden nebo dva cestující. „Jednou z otázek, kterou v souvislosti s tímto produktem neustále dostáváme, je, proč je dvoumístný? Existuje několik důvodů, proč je dvoumístný. Jedním z nich je, že 82 % kilometrů, které se dnes ujedou, je se dvěma nebo méně cestujícími. Tento produkt má být extrémně efektivní. Pracovali jsme opravdu tvrdě, abychom toho dosáhli. A efektivita se netýká jen spotřeby energie. Je to také o spolehlivosti a servisu,“ poznamenal Eric E ve videu, které na sociálních sítích vzbudilo velký ohlas.
Zaměstnanec Tesly také vysvětlil, že zaměření společnosti Tesla na efektivitu robotaxi znamená, že samořídící vozidlo bude vyrobeno s využitím malého počtu dílů. Vůz tak má potřebovat jen zhruba polovinu dílů oproti Modelu 3. Jak dodává teslarati.com, vzhledem k tomu, že už Model 3 je jedním z nejefektivněji navržených vozidel dneška, je to o to pozoruhodnější.
„Dvě sedadla odemykají spoustu příležitostí z hlediska aerodynamiky. Znamená to také, že jsme podstatně snížili počet dílů Cybercabu. Budeme dodávat vůz, který má zhruba polovinu dílů dnešního Modelu 3,“ dodal inženýr z Tesly.
Dozvěděli jsme se díky němu také další zajímavosti o konstrukci Cybercabu, například o jeho kufru. Ten má být navzdory malým rozměrům roboatxi až neuvěřitelně velký a kromě několika golfových bagů pojmout třeba několik zavazadel najednou, stejně jako některá jízdní kola nebo skládací invalidní vozík.