Aktualizováno 29. 6. 2018 9:40
Škoda se svým robotem čerstvě pochlubila i ve videu.
ŠKODA AUTO uses fully autonomous transport robot at Vrchlabí plant from ŠKODA VIMEO PRO on Vimeo.
Původní informace z 13. 6. 2018
Škoda Auto důsledně podporuje digitalizaci výroby. Jde o jedno z hlavních témat Strategie 2025. V závodě na výrobu komponentů ve Vrchlabí česká automobilka začala používat plně autonomního přepravního robota, který je schopný se sám učit. Robot je na cestě po závodě schopen rozpoznávat překážky a v reálném čase při plánování své trasy zohlednit i další informace z okolí. Pokud je to nutné, změní trasu tak, aby se vždy dostal do cíle v nejkratším možném čase. Robot tak přispívá k dalšímu zvyšování bezpečnosti práce i efektivity přepravy v závodě.
„První plně autonomní robot ve společnosti Škoda Auto našel uplatnění záměrně právě v závodě ve Vrchlabí. Tím se znovu potvrzuje význam tohoto závodu jako jednoho z nejmodernějších a technologicky nejvyspělejších provozů,“ říká člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus: „S novým transportním systémem důsledně pokračujeme v zavádění technologických inovací v intencích Průmyslu 4.0,“ dodává.
Transportní robot najednou přemístí až 130 kilogramů nákladu a správnou cestu si přitom zvolí zcela samostatně. Na rozdíl od dosavadních automatických systémů nepotřebuje navádění pomocí indukční smyčky, magnetického pruhu, ani reflexních bodů. Pro naučení trasy stačí autonomního robota jednou provést po trase mezi jednotlivými stanicemi pomocí manuálního ovládání přes tablet nebo joystick. Robot přitom samostatně sleduje okolí a zaznamenává změny, ke kterým v něm došlo. V případě potřeby si trasu samostatně změní.
Na své trase mezi obráběcími stroji a měrovým střediskem autonomní robot denně absolvuje zhruba 120 jízd a ujede přitom okolo 35 kilometrů. Testovací fáze a pilotní provoz již byly ukončeny. Do pravidelného provozu byl robot nasazen v červnu 2018.
Škoda Auto definovala digitalizaci jako jednu z hlavních oblastí své Strategie 2025. Dalšími hlavními oblastmi rozvoje jsou elektrifikace modelové palety značky Škoda, získávání nových trhů a rozšíření rozsahu podnikání z klasické výroby automobilů o další služby související s mobilitou.