První předzvěstí plánovaného pohonu 4×4 u Nissanu Leaf byla již verze e+, kterou automobilka představila na tokijském autosalonu v loňském roce. Podle nejnovějších informací bude systém e-4ORCE v nabídce od příštího roku.
Jak dosáhnout u automobilu s náhonem na přední nápravu pohonu 4×4? Jednoduše – přidáte druhý motor na zadní nápravu. Přidáním druhého motoru se Leaf nestane žádnou elektrickou raketou, která bude moci měřit síly s Teslou, i když se to projeví na agilitě, ale půjde primárně o lepší ovladatelnost v zatáčkách a stabilitu.
Při vývoji systému se Nissan inspiroval rozdělením točivého momentu u ikonického Nissanu GTR, ale hlavní předlohou byl Nissan Patrol. Rozložení výkonu bude 50:50, v případě nutnosti se výkon umí přenést pouze k jedné nápravě, případně vektorovat točivý moment na každém kole zvlášť.
Nissan Leaf druhé generace je také znám speciálním e-Pedalem, díky kterému je stupeň rekuperace tak silný, že téměř nahrazuje funkci brzd a je možné řídit vůz převážnou většinu cesty pouze jedním pedálem. Tímto tématem jsme se inspirovali na nissan.com.au.
Technické parametry Nissan Leaf e+ (2019)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 kW, 214 koní, točivý moment: 340 Nm |
Baterie | 62 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 528 km |
Cena od | 1 162 000 Kč |