Už i ČEZ spustil svojí nejrychlejší nabíjecí stanici

Už i ČEZ spustil svojí nejrychlejší nabíjecí stanici
  • Nabíjecí stanice se nachází v ulici Duhová v Praze, kde má ČEZ centrálu
  • Stanice má výkon 150 kW, ale nyní je omezen na 63 kW
  • Jakmile se postaví akumulační systém, stanice nabídne plný výkon

V pátek spustila svojí rychlonabíjecí stanici s výkonem 175 kW společnost E.ON. Konkurence však dlouho nespala a ČEZ dnes spustil svojí nabíjecí stanici s výkonem 150 kW. Tato nabíjecí stanice se nachází v ulici Duhová, kde má ČEZ centrálu. V prvotní fázi má stanice výkon 63 kW. Jakmile však bude nainstalován akumulační systém, bude k dispozici plný výkon.

Vyzkoušeli jsme nejrychlejší nabíjecí stanici ČEZ

Trendem se stávají častější odběry o menších objemech, uživatelé začínají jednoznačně preferovat co nejrychlejší dobíjení svých aut. U rychlodobíjecích stanic se v 1. pololetí letošního roku uskutečnilo téměř 90 procent veškerého objemu dobíjení – 730 996 kWh. V souladu se strategií rozvoje sítě veřejných dobíjecích stanic se proto v budoucnu chceme věnovat i výstavbě stanic o vyšších výkonech a aktuální 150kW instalace je prvním stojanem tohoto typu,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 3 000 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, loni 725 elektromobilů a letos do konce července 443 e-aut. Odhady dalšího vývoje hovoří počínaje příštím rokem o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu. Vyšší dojezd nových typů elektrických vozů v kombinaci s hustší sítí veřejných dobíjecích stanic také definitivně otevírají pro elektromobilitu cestování mezi městy.

Nabíjecí stanice s vyšším výkonem než 50 kW poslední dobou rostou jako houby po dešti. O stanici E.ONu už byla řeč, nyní přišel se svojí stanicí ČEZ a brzy se dočkáme také stanice od PRE. A zapomenout bych neměl ani na IONITY, které se staví v Berouně.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze