😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

USA chtějí zrušit dotace na elektromobily a zavést novou daň

11
USA chtějí zrušit dotace na elektromobily a zavést novou daň
Fotografie: Formule E
  • Nová daň by byla cca 24 tis. Kč za každý prodaný elektromobil
  • Pokud zákon o zrušení dotací projde, skončí dotace do 30 dní od podpisu zákona

Američtí senátoři přišli podle informací webu automobile-propre.com s návrhem zákona, který by zrušil federální pobídku ve výši 7 500 dolarů (cca 180 tis. Kč) na nové elektromobily a 4 000 dolarů (cca 95 tis. Kč) na ojeté elektromobily. Kromě toho chtějí zavést novou daň ve výši 1 000 dolarů (cca 24 tis. Kč) na každý prodaný elektromobil, která by měla sloužit k financování údržby silnic. Tento návrh, předložený senátorem Johnem Barrassem a dalšími 14 republikánskými kolegy, by mohl výrazně ovlivnit americký trh s elektromobily. Pokud by zákon prošel, dotace by skončily už 30 dní po podpisu, což by pro výrobce i kupující znamenalo velmi rychlou změnu pravidel.

Hlavním argumentem zastánců nové daně je, že elektromobily jsou těžší než vozy se spalovacím motorem, čímž prý přispívají k rychlejšímu opotřebení infrastruktury. Senátorka Deb Fischerová upozorňuje, že opravy silnic jsou aktuálně financovány převážně z daní z benzínu a nafty, zatímco elektromobily tento systém neplní. S nástupem Donalda Trumpa zpět do úřadu roste obava, že podpora elektromobility v USA výrazně oslabí. Pokud by byl zákon schválen, cena elektromobilů by pro spotřebitele výrazně vzrostla, což by mohlo zpomalit jejich rozšíření na americkém trhu.

Diskuze ke článku
Miroslav Krejci
Miroslav Krejci
Ten „argument" o tom, že BEV víc ničí vozovky, protože jsou těžší je, zejména v USA, fakt vtipný. Jedno z nejprodávanějších aut je tam Ford F-150 (v r. 2024 460 tis. vozů), který váží cca 3t, takže víc než velká většina BEV.
David Ondrejkovič
David Ondrejkovič
Když přičtete váhu trakční baterie a odečtete výfukový systém, palivový systém, převodovku a rozdíl mezi vahou spalovacího a elektrického motoru, tak jste na nějakých 300 kg. Konkrétně spalovací Škoda Karoq váží 1399 kg a vůz, který je skoro na centimetr stejně velký - Hyundai Kona electric 2. generace (SX2, model 2024) má v technickém průkaze uvedenu hmotnost 1615 kg. Takže rozdíl je 216 kg. Pokud si do Karoqu sednou k řidiči ještě dva stodesetikiloví chlapi, tak jsou těžší než ta elektrická Kona obsazená jenom řidičem.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze