V souvislosti s připravovanou obměnou vozového parku se město Hradec Králové rozhodlo prověřit možnost zařazení vozidel s alternativními pohony. Spolupráce s innogy umožní městu důkladně otestovat v reálném provozu dva elektromobily, které budou zaměstnanci magistrátu využívat už od září. K dispozici jim budou elektrovozidla nižší střední třídy, konkrétně Volkswagen e-Golf a Nissan Leaf.
„Jedno vozidlo bude k dispozici celému magistrátu, druhé bude užívat živnostenský úřad, jehož zaměstnanci jsou v terénu nejčastěji a průměrně najezdí asi 50 kilometrů denně. Půl roku by měla být dostatečná doba k posouzení, jak efektivní dané elektromobily jsou. O jejich případném pořízení budou rozhodovat náklady na provoz, dále pak jednoduchost či naopak složitost obsluhy a s tím související ochota zaměstnanců elektromobily využívat,“ sdělila tajemnice Magistrátu města Hradec Králové Markéta Bartušová.
Elektromobil ujede na jedno nabití zhruba 200 až 250 kilometrů. Vozidla budou nabíjena prostřednictvím stávající elektrické zásuvky umístěné v garáži magistrátu města. „Baterie by měla být dostatečně dobita po dvanácti hodinách. Nabíjet budeme zejména přes noc, protože vozidla budou nejvíce v provozu mezi sedmou ráno až sedmnáctou hodinou odpoledne,“ řekl vedoucí odboru vnitřních služeb magistrátu města Ivan Hušek.
„Z našich analýz vyplývá, že při současných cenách paliv a elektřiny se provoz elektroauta vyplatí při denním nájezdu nad 200 kilometrů. Při využití aktuálních dotačních programů, které městům a obcím zlevní nákup elektromobilu minimálně o 250 tisíc korun, se však provoz vyplatí už při výrazně nižším nájezdu,“ řekl Pavol Biják, manažer pilotního projektu za společnost innogy Česká republika.
Pro innogy se jedná už o druhé testování ve východočeské metropoli. Na jaře dopravní podnik města Hradce Králové vyhodnotil pozitivně test dvou elektromobilů. Elektromobily od innogy byly využívány jako servisní vozidla a v rámci půlročního testování oba automobily najezdily více než 20 tisíc kilometrů.