Společnost Arrival na výrobu elektromobilů, založená v roce 2015, se specializuje poněkud nezvykle na veřejnou dopravu a transport zboží. Jak je v dnešní době typické, ačkoliv zatím neprodala jediné vozidlo, už nějakou dobu plní stránky médií i checklisty investorů. Nově dokonce vstoupila na burzu, přičemž získaných 660 milionů USD (cca 13 miliard korun) použije na uvedení prvního modelu na trh ve čtvrtém kvartále 2021. Prostředky půjdou rovněž na budování mikrotováren. Firma totiž zvolila originální strategii malých závodů, umístěných poblíž sídel svých velkých zákazníků. Takto vznikne výrobní linka pro rozvážkové vozidlo Arrival Van v Charlotte v Severní Karolině, nedaleko sídla UPC, které zakoupilo podíl ve společnosti a zároveň objednalo 10 000 kusů s opcí na dalších deset tisíc.
Zatímco první produkt, modulární elektrobus Arrival Bus, by se měl začít prodávat už letos, Arrival Van bude následovat ve druhé polovině roku 2022. Aktuálně se začalo pracovat na třetím produktu, sdíleném autě Arrival Car, plánovaném na třetí kvartál 2023, v plánu je aktuálně ještě čtvrtý model, velké užitkové auto. A protože firma, založená ruským miliardářem Denisem Sverdlovem a spolulvlastněná mj. koncernem Hyundai, se snaží své výrobky maximálně přizpůsobit potřebám trhu, spojila se podle electrek.co s odborníkem nejpovolanějším, přepravní společností Uber. Ten by se měl samozřejmě stát hlavním uživatelem, protože plánuje přejít na plnou elektromobilitu v Londýně v roce 2025, v Evropě a Americe o pět let později a po celém světe v roce 2040.
Arrival Car by měl být cenově dostupný, robustní a přitom atraktivní automobil, určený primárně pro sdílení a taxislužbu. I přes výše zmíněné partnerství kupodivu není určen exkluzivně pouze pro Uber, klienty by měl najít i u dalších společností. Firma překvapila zveřejněním vizualizací minimalisticky řešeného interiéru, přičemž ztvárnění palubní desky spíše více než méně připomíná Teslu Model 3. Vidět jsou sklopná sedadla a pohodlně zařízený interiér s odkládacími prostory, zařízení přesně podle potřeb taxislužeb včetně obligátního stojánku na láhev vody. Technické parametry zatím firma nesdělila stejně jako není zcela jisté, že uvolněné obrázky ukazují finální stav. Každopádně se příznivci sdílení automobilů mají nač těšit.