Představte si elektromobil, který je poháněný novou polovodičovou baterií, jež by umožnila při 100% nabití ujet porci takřka 1 200 kilometrů. Vypadá to sice jako naprostá utopie, jenže přesně tohle chystá Toyota. Její nový typ baterie by měl vydržet až 30 let a pokud by se našla dostatečně rychlá nabíječka, do plna by se nabila za 10 minut. Bohužel zatím nepadlo slovo o tom, jakou kapacitou by nový bateriový blok disponoval, ale Toyota hrdě hlásí, že hodlá překonat současné rekordy v dojezdu elektromobilů. Pokud vše půjde podle plánů, nové polovodičové baterie mohly být nabízeny v elektromobilech japonského výrobce již v roce 2027. Na vývoji převratného typu baterie se má podílet taktéž japonský ropný gigant Idemitsu Kosan. Polovodičová baterie nabízející obří dojezd by mohla konečně posunout vnímání elektromobilů na jinou úroveň.
Současně by se vyřešila další podstatná otázka, kterou je doba nabíjení. Dobití do plna za 10 minut sice zní jako pohádka, ale Toyota si je prý jistá tím, že to nebude problém. Velkou výhodou polovodičových baterií je jejich delší životnost než u současně používaných lithium-iontových baterií. Polovodičové baterie navíc mají mnohem delší výdrž, což se odráží v počtu potenciálních nabíjecích cyklů. Ty mohou dosahovat počtu 8 000 až 10 000, kdežto u lithium-iontových baterek je počet omezen na 1 500 až 2 000 cyklů. Nyní nastává poslední a zatím nezodpovězená otázka. Jak drahý bude elektromobil, jenž by nabízel dojezd na úrovni těch nejúspornějších naftových vozidel světa? I tohle bude potřeba vyřešit, avšak jedna věc je již jistá. Pokud vše Toyota dotáhne do konce, od roku 2027 nastane revoluce v elektromobilitě.
Ale jsou to velmi pěkné zprávy.