😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Toyota C-HR+ naživo: ze všech elektro-Toyot dojede nejdál

2
Toyota C-HR+ naživo: ze všech elektro-Toyot dojede nejdál
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • C-HR+ sdílí jméno s hybridní verzí, jde však o zcela jiný vůz
  • Velikostně je C-HR+ mezi elektrickými modely Urban Cruiser a bZ4X
  • Dojezd verze s pohonem přední nápravy je až 600 kilometrů
  • Vůz dostal inovovanou platformu e-TNGA 2.0

Toyota na tradičním výročním Kenshiki fóru v Bruselu představila rovnou pět nových elektromobilů, z toho tři sériové. Do roku 2026 představí ještě tři další, stejný počet plánuje představit také Lexus. To značí skutečně výrazný příklon značky směrem k elektromobilům, přitom Toyota byla vůči nim vždy poměrně zdrženlivá. Zbrusu novým modelem je C-HR+, které zároveň udává standard pro další elektricky Toyoty.

Ano, je to elektromobil! Jaká je Toyota C-HR+?

Hlavní novinkou je zcela nová Toyota C-HR+, která byla jako koncept představena před 3 lety a bude představovat klíčový model pro Toyotu při dobývání elektromobilního trhu. Svůj název sdílí s úspěšným hybridním C-HR, kterého se prodalo už více než milion kusů, nicméně společného s ním mnoho nemá a “plusko” je v podstatě úplně jiné auto. Ostatně to bude i nová strategie Toyoty, která bude svoje nové elektromobily pojmenovávat podle svých standardních modelů, i když může jít o zcela jiné auto a rozloučit se tak můžeme s (možná trochu krkolomnými) názvy jako například bZ4X.

Stejný název, jiná auta

Ačkoliv tedy C-HR+ sdílí název i designový jazyk se svým hybridním sourozencem C-HR, jde o jiné auto. Rozměry, karoserie, platforma i architektura jsou zcela jiné a Toyota tak spíše využívá dobře známé a úspěšné jméno.

Novinka je s délkou 4,5 metru posazena pod model bZ4X, který letos dostává významná vylepšení, a naopak nad další nový elektromobil, Urban Cruiser, který má délku necelé 4,3 metry. Oproti hybridní C-HR jsou tvary „pluska“ dynamičtější, elegantnější a auto celkově vypadá ještě moderněji. Líbí se nám štíhlé světlomety i elegantní záď ve stylu kupé, která však ukrývá kufr s objemem 416 litrů, což je o více než 30 litrů více, než kolik nabídne hybridní C-HR. Přední kufr bohužel u Toyoty ale nenajdete.

Poprvé nová platforma

Nové C-HR+ stojí na vylepšení platformě e-TNGA 2.0, která obsahuje nové, výkonnější motory i nové baterie. Ty jsou opět typu Li-Ion s NMC chemií, dodávané japonským Panasonicem a mohou mít kapacitu 77 kWh (72 kWh využitelných) nebo 57,7 kWh (54 kWh využitelných). Nově je k dispozici i předehřev baterie, a to manuální i automatický na základě trasy v navigaci s automaticky přidanými nabíjecími zastávkami. Novinkou je 22kW palubní nabíječka (na přání). Rychlonabíjení je možné výkonem 150 kW a kvůli záruce je možné ho provést maximálně 5x denně, což je ale nárůst oproti třem nabíjením u dosavadní bZ4X.

Základem bude elektromotor pohánějící přední nápravu s výkonem 125 kW, k dispozici budou ale i verze s celkovým výkonem 167 kW a čtyřkolka s výkonem 252 kW. Všechny motory, i u verze s pohonem všech kol XMODE, jsou synchronní, s permanentními magnety a u čtyřkolky nikdy nedochází k odpojení jednoho z motorů a elektromobil vždy používá v různém poměru oba dva. Vrcholné provedení zrychlí na stovku za 5,2 vteřiny, naopak verze s pohonem předních kol a s větší baterií slibuje dojezd až 600 kilometrů WLTP, což je více, než větší bZ4X, které má paradoxně menší kapacitu baterie.

Nová C-HR+ bude mít rovněž záruku na baterii o délce 1 milion kilometrů nebo 10 let, podmínkou je pouze každoroční návštěva servisu pro kontrolu baterie.

Toyota C-HR+ 4WD

Rozměry4 520 × ? × ? mm, ? kg
Výkon252 kW
Baterie77 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd? km

Nový interiér po vzoru Lexusu

V interiéru vidíme zcela jiný design a přístup oproti “standardnímu” hybridnímu C-HR, nicméně typický designový styl Toyoty zůstává zachován. Interiér je praktický, účelný a stále založený na hardwarových tlačítcích. Zaujme zejména vysoko a až před čelní sklo posazený displej před řidičem, který dokonce přední sklo částečně zakrývá. Je poměrně široký a je paradoxně větší, než u vyššího (a dražšího) bZ4X, které přebralo s faceliftem stejný styl interiéru. Toyota tímto řešením vcelku elegantně vyřešila absenci head-up displeje, protože displej je tak vysoko v zorném poli, jak jen může být.

Další dominantou je nový 14palcový displej infotainmentu, který má nově na sobě hardwarová otočné ovladače pro regulaci teploty či dalších funkcí. Uprostřed těchto ovladačů „prosvítá“ displej a ukazuje to, co právě ovládáte. Podobné řešení jsme viděli už dříve u Lexusu a nyní se dostává i do Toyot. Skvěle přístupné jsou dvě bezdrátové nabíječky.

Přístrojová deska je ve střední i horní části měkčená, stejně tak střední panel dveří. Jejich vrchní část je již z tvrdého plastu, stejně jako spodní část přístrojové desky nebo středního tunelu. Interiér prosvětluje skleněná střecha s posuvným zastíněním.

Vzadu je díky slušnému rozvoru dostatek místa na nohy a se svými 185 centimetry mám před koleny ještě 5 centimetrů místa. Díky dobrému sklonu zadní lavice je i posez pohodlný. Limitem je však svažující se střecha a se svou výškou jsem na limitu. Vyšší lidé už budou narážet hlavou do stropu. V kufru potěší C-HR+ přítomností klasické 230V zásuvky s výkonem 1,5 kW.

První kusy Toyoty C-HR+ dorazí k zákazníkům před koncem tohoto roku. Přesná dostupnost a české ceny ještě známé nejsou a dozvíme se je za několik měsíců.

Technické parametry Toyota C-HR+ 4WD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 520 × ? × ? mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon252 kW, 343 koní
Baterie77 kWh (72 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Tak minimálně designově Toyota dospěla. Paráda.
Jinak je to myslím ukázka, že u EV není moc co dohánět ani pro znalce natož pro uživatele. Prostě motor baterka nabíječka, nazdar.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze