Tesla se snaží rozšířit svou službu Robotaxi do co největšího počtu amerických měst, ale jak se ukazuje, s vyladěním tohoto systému bude mít zřejmě ještě hodně práce. Důkazem je nová příhoda, která se v podobě videa objevila na různých sociálních sítích. Jedno z autonomních vozidel potřebovalo vzdálenou pomoc, aby bylo vůbec schopno odjet z jednoduše tvarovaného parkoviště. Autonomní vůz Tesla Model Y, který v texaském Austinu nabral pasažéra, totiž po ujetí pár metrů zjistil, že nemůže vyjet z rušného parkoviště, a tak se jen točil v kruzích a snažil se najít cestu ven. Dan Burkland, který se označuje za nadšence do elektromobilů, byl na této jízdě spolujezdcem a celou cestu natočil. A musíme uznat, že to vypadá hodně komicky. Výjezd z parkoviště byl uzavřen dopravními kužely a auto to sice zaregistrovalo, ale již nebylo schopné najít cestu k provizornímu výjezdu.
INTERVENTION: Tesla Robotaxi Stuck In A Loop
— Dan Burkland (@DBurkland) July 25, 2025
In my 16th Robotaxi ride, I threw a curveball at Robotaxi by having it pick me up in a busy parking lot near an event center. The usual parking lot exit was coned off by parking lot attendants which resulted in some difficulties for… pic.twitter.com/sPHkGHYFXK
Lidský řidič by se této situaci dokázal snadno přizpůsobit, ale v případě autonomní Tesly zde došlo k obrovskému problému. Situace byla tak zoufalá, že zákazník musel po šestém „okruhu“ zavolat technickou podporu. Ta celou věc rychle zmonitorovala, přičemž auto se po chvíli na dálku zastavilo. Asi o minutu později se Model Y znovu rozjel, rychlostí zhruba jeden až dva kilometry za hodinu. Burkland uvedl, že soudě podle opožděných pohybů měl podezření, že vozidlo z dálky ovládá teleoperátor. Po zhruba pěti až šesti minutách se auto konečně vrátilo k normální jízdě s aktualizovanými navigačními pokyny. Vzdálená podpora tak celou situaci vyřešila, ale jak ukazuje tento případ, uvažování a logika systému autonomního systému je stále na bídné úrovni. Elon Musk chce přitom ještě letos nasadit Robotaxi do velké části měst v USA, takže je otázkou, zda se mu to vůbec může podařit.

Jinak ten systém kamaráda zcela normálně funguje i za deště.
Možná je Waymo jen velmi opatrná, riskuje jen málo. Zatím co Tesla riskuje velmi hodně.
To všechno ukáže čas a doufám, že se při tom nikdo nezraní a neumře. Což už někdo umřel, při používají autopilota, co není autopilot - kdyby tomu dali alespoň normální název a nesnažili se evokovat v lidech něco, co to ještě určitě dnes není.