Volkswagen California je legendou na pomezí obytných a kempovacích vozů. Vyrábí se již 36 let, přičemž již předtím dělala firma Westfalia přestavby Volkswagenů T1 a T2 na kempovací vozy. Volkswagen California je tedy zakladatel této kategorie a po studii California Concept představila automobilka začátkem května sériovou verzi, jejíž vrcholem je Volkswagen California eHybrid, který jako jediný nabízí pohon všech kol. My si ale ještě vyzkoušíme Californii 6.1 Ocean, tedy vrcholnou verzi s nejsilnější motorizací a pohonem všech kol. Budeme tedy mít srovnání, až budeme za několik měsíců testovat novou Californii a plug-in hybridním pohonem.
Technické parametry Volkswagen California Ocean
Kompletní specifikaceKonstrukce | dodávka, 4 904 × 1 904 × 1 990 mm, 2 607 kg |
---|---|
Pohon | Nafta, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 150 kW, 204 koní |
Nádrž | 70 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 2 162 034 Kč |
Jelikož nová California zatím nebyla uvedena na trh, lze o této testované stále psát jako o stávající Californii. Už ji ale nemůžete konfigurovat, lze už vybírat pouze ze skladových vozů a vozů ve výrobě. Takže pokud byste chtěli stávající Californii, musíte si tedy pospíšit. Dobrou zprávou ale je, že jde o limitovanou edici Last Edition, která má nadstandardní výbavu za zvýhodněnou cenu. Základní Volkswagen California 6.1 Beach Last Edition, který jsme testovali minule, vyjde na 1 574 361 Kč včetně DPH, ale má výbavu navíc a dle Volkswagenu ušetříte až 384 tisíc korun oproti neakční verzi. Námi testovaná California 6.1 Ocean Last Edition s motorem 2.0 TDI 150 kW, pohonem všech kol a automatickou převodovkou pak vyjde na 2 394 234 Kč bez DPH.
Tento vůz je ve čtyřmístném provedení s kuchyňkou a odkládacími policemi, má elektronicky vyklápěcí střechu, kempovou zásuvku pro napájení i nabíjení baterie, nádobu na vodu a další. Kuchyňka obsahuje lednici, dva plynové vařiče a dřez na mytí nádobí. Samozřejmostí pak je dotykový displej nad středovým zrcátkem, který zajišťuje ovládání kempovacích funkcí a má například ukazatel náklonu, který vám pomůže auto před kempováním vyrovnat tak, aby se vám pohodlně spalo.
Tuto verzi tedy nyní budeme testovat a vy se můžete v komentářích ptát na to, co vás o tomto autě zajímá. V článku o testu pak na dotazy odpovíme. A můžete napsat, zda byste dali přednost stávající Californii, nebo si raději počkáte na tu novou, která kromě plug-in hybridního pohonu nabídne i mnoho dalších funkcí, z nichž mnohé využívají i výhodu v podobě velké baterie uvnitř vozu.