Testujeme sportovně laděný plug-in hybrid Opel Astra ST GSe

Testujeme sportovně laděný plug-in hybrid Opel Astra ST GSe
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím máme spotřebu 2,7 litru na 100 km
  • Verze GSe by potřebovala více odlišit po designové stránce
  • Podvozek vozu doznal velkých změn a je to skutečně znát

Současná generace modelu Astra je dostupná v mnoha motorových variantách a na své si přijdou taktéž zájemci o elektromobil. Zlatou střední cestou je pak plug-in hybridní provedení, jenž je nově dostupné ve sportovní edici GSe. Právě to jsme si vzali na týdenní test, ve kterém máme za cíl zjistit vše potřebné ohledně jízdního komfortu, spotřeby a jízdních vlastností. Opel totiž dle svých produkčních materiálů verzi GSe patřičně upravil, což znamená, že řízení je nyní ostřejší, brzdy silnější a podvozek zvládá mnohem lépe sportovní jízdu. První dojmy za volantem tohle potvrzují, ačkoliv například přední sedadla s certifikátem AGR by mohla dostat výraznější boční vedení.

Astra GSe je aktuálně nejvýkonnější dostupná verze tohoto modelu. To znamená, že řidič může využívat výkon 225 koní na přední nápravě. Ty dává dohromady benzinová přeplňovaná jednašestka (180 k) a elektromotor (110 k). Kombinovaný výkon činí 360 Nm, nechybí automatická převodovka s osmi stupni a možnost řadit manuálně skrze pádla pod volantem. Nedílnou součástí této techniky je i baterie s hrubou kapacitou 12,4 kWh. Její dobití potrvá v lepším případě 2 hodiny a nám se zatím povedlo se 100 % kapacity dosáhnout elektrického dojezdu 46 km. S lehkou nohou umí Astra ST GSe jezdit za 2,7 litru na 100 km, ale uvidíme, co se spotřebou udělá sportovní jízda po okreskách.

A nevýhody? Předně se Opel nepoučil a stále je v kabině bohatá záplava černého lesklého laku. Přitom by místo něj mohl být instalován například karbonový dekor nebo by stačilo lesklou čerň vyměnit za stříbrný matný odstín, který by se hodil mnohem více k povaze vozu. Zamrzí i fakt, že vzhledově se GSe odlišuje jen decentně od zbytku modelové řady. Proč tu nejsou barevné brzdové třmeny, jiný zadní nárazník a nebo logo GSe na masce? Ve finále je zde největším rozdílem výkon a možnost vůz nabíjet, což by mohlo být pro náročné zájemce málo. Až velký klasický test ukáže, jaké je soužití s tímto rodinným kombi a zda opravdu stojí za částku 1,2 milionu Kč.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze