Právě testujeme Opel Astra Sports Tourer Electric. Jak si poradí se zátěží?

2
Právě testujeme Opel Astra Sports Tourer Electric. Jak si poradí se zátěží?
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Kombi verze nabídne objem kufru 516 až 1 553 litrů
  • Baterie vozu má kapacitu 54 kWh
  • Zatím máme průměrnou spotřebu 16,8 kWh na 100 km

Jedním z prvních elektrických kombíků v rámci evropské produkce je Opel Astra ve verzi Sports Tourer. Jedná se o provedení s baterií o kapacitě 54 kWh, nechybí bohatá výbava a přední pohon. V plánu máme nejen měření spotřeby ve městě, ale také dlouhou jízdu po dálnici a zkoušku při plnějším obsazení. Při normované spotřebě přesně 15 kWh/100 km vůz slibuje dojezd až 413 kilometrů dle WLTP, jenže jak už z praxe víme, realita bude o něco níže. Nabíjení je možné až 100 kW, což je škoda, tento rodinný německý kombík by si zasloužil o něco lepší parametry. Potěší naopak to, že již v základní výbavě nacházíme 11kW palubní nabíječku.

A jelikož testujeme kombík, důležitou hodnotou je objem kufru. Ten v základním uspořádání činí 516 litrů, po sklopení opěradel druhé řady sedadel se prostor zvýší na 1 553 litrů. Zatím jsme s vozem ujeli 90 km a palubní počítač hlásí spotřebu 16,8 kWh na 100 km. Pohybujeme se hlavně po městě a mimo něj, ale na dálnici jsme se ještě nedostali. V rámci výbavy nás testovací exemplář rozmazluje (polo)elektricky nastavitelnými předními sedadly s certifikátem AGR, akustickými předními skly a nechybí ani plejáda bezpečnostních asistentů, kterým vévodí systém Asistovaná jízda 2.0.

A nějaké prvotní nevýhody? Interiér opět zdobí záplava černého lesklého laku, na kterém je vidět naprosto vše. Odlesky slunce, prach, otisky prstů.. V tomto ohledu by měl Opel zapřemýšlet a nasadit alespoň černý matný lak nebo imitaci dřeva. Dále pak palubní systém má občas svoje chvíle a reaguje s mírným zpožděním. Jinak jsme s Astrou Sports Tourer Electric spokojení a v testu se dozvíte zbytek. Těšit se můžete taktéž na videotest.

Technické parametry Opel Astra ST (2023) Electric

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 642 × 1 860 × 1 480 mm, 1 760 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie54 kWh (50,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 049 631 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mně by se to auto líbilo, kdyby to bylo za jinou cenu, ale kdo dnes bude chtít zaplatit 1050 tis. Kč za auto s 50,8 kWh využitelnou kapacitou baterie? Mně to přijde na hlavu. Nebo mi to někdo dokáže vysvětlit? Budu případně velice rád.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Tisíci první podoba toho stejného od Stellantis. Drahé, technika stará, omezení proti spalovací verzi jako je tažné atd. Aspoň Peugeot už má modernější techniku u e3008 a e5008. Takže naděje tu je 👍

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze