Testujeme čínský elektrický sedan EVeasy Limo

Ptejte se na to, co vás zajímá
15
Testujeme čínský elektrický sedan EVeasy Limo
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • EVeasy Limo je relativně levný elektrický sedan z Číny
  • Designem připomíná Teslu Model 3 a podobná je i velikost
  • V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá

Do Evropy se dostává čím dál více čínských automobilek se svými elektromobily. V Číně je mnoho značek, které jsou v Evropě neznámé, a mezi ně patří EVeasy. Pohledný sedan EVeasy Limo se dostal k nám do redakce na test a jde o první kus v Česku. V komentářích se můžete ptát na to, co vás zajímá, teď pojďme na první dojmy.

EVeasy Limo připomíná Teslu

Vzhledem nám připomíná Teslu Model 3. Tvar předních i zadních světel je sice jiný, ale v siluetě i jiných rysech auta podobnost vidíme. Mně osobně se design EVeasy Limo líbí a špatně nevypadá ani uvnitř. Tam už podobnost s Teslou moc není, protože na rozdíl od minimalistického interiéru Tesly tu je interiér, který připomíná spíše klasickou koncepci. Pro mě to je rozhodně příjemnější. Spodní část přístrojové desky je z obyčejného tvrdého plastu, ale jinak jsou zde použity kvalitnější materiály (například horní část je pošitá syntetickou kůží a uprostřed je imitace karbonu) a jako celek to vypadá dobře. Ale rádi si přečteme vaše názory.

Technické parametry EVeasy Limo Eveasy

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 675 × 1 835 × 1 480 mm, 1 470 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon118 kW, 160 koní, točivý moment: 225 Nm
Baterie? (49 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 6,8 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 400 km
Cena od990 000 Kč

Po ujetí 76 kilometrů (na fotografii je 62,7 km, protože se při vybití 12V baterie vzdálenost vynulovala) klesla kapacita baterie na 76 % a dojezd na 338 km. To by tedy znamenalo celkem 414 km dojezdu, tedy více než udávaných 400 km (ovšem podle NEDC). Otázkou ale je, jaký algoritmus auto využívá pro výpočet zbývajícího dojezdu. Pokud bychom totiž počítali, že 76 km je 24 % baterie, pak by celkový dojezd byl jen 316 km. Spotřeba se zde ukazuje pouze za posledních 100 km a auto ukazuje 14,4 kWh/100 km.

Ke zmíněnému vybití baterie došlo nejspíše kvůli tomu, že jsem okolo auta chodil s klíčky v kapse, protože jsem ho parkoval u vchodu do domu. Když se k autu přiblížím, odemkne se, vyklopí se kliky a narovnají se sklopená zrcátka. Když se od auta vzdálím, zamkne se, kliky zajedou a zrcátka se opět sklopí. Nejspíše při tom došlo k nějaké chybě, protože ráno mělo auto jedno zrcátko sklopené a druhé ne. Když jsem ale nechával klíčky ležet doma, auto fungovalo bez problémů. Získal jsem ale informaci, že toto chování auta by měl upravit nějaký OTA update.

Celkově na mě EVeasy Limo působí jako povedené auto, zejména s ohledem na cenu 990 000 Kč včetně DPH. Jediná větší vada na kráse je zmíněný problém, ale předpokládám, že to vyřeší aktualizace. Oceňuji, že toto auto má OTA, protože to zatím zdaleka není standardem ani u prémiových značek.

Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 10. 6. 19:35
Ani náhodou nevěřím celoročnímu dojezdu 400 km s tak malou baterií. Navíc 118 kW výkon a 225 Nm je na dnešní poměry hodně málo a co nejhorší, je to čína.
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Cena zoufalá, kapacita Aku trapná, výkon motoru zoufaly. Kdo si tento čínský vehikl koupi, fakt netuším.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mně se tedy vzhled nelíbí. Ani karoserie sedan není můj favorit. Černou barvu nemám rád. A myslím si, že to auto nemá dnes místo na trhu v ČR. A cena jeden milion se mi nelíbí.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: včera 09:52
Palubní dobíjení 6,8 kW je už dnes v EU(ČR) taky mizérie. Opravdu ten vůz není "nový" na rok 2024. Parametry jsou špatné s ohledem výroby na Čínu. Pokud je to z Číny, tak těmi parametry musí utlouct místní nabídku, musí být lepší než co tu je, ne se zařadit na úplný chvost dnešní nabídky. To jsem ale dnes velký kritik. Ale vážně, dost možná je tohle jak první Limo, tak poslední Limo dovožený do ČR. :-D Haha.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze