Volvo XC60 T8
test

Volvo XC60 T8

Mladší, přesto vyzrálejší sourozenec

Jenom čtyřválcové motory, nová platforma, která už předem počítala se stavbou elektrifikovaných modelů, Volvo on Call konečně dostupné v České republice a též modelová ofenzíva. Tak by se ve stručnosti dalo shrnout dění okolo automobilky Volvo, minimálně v České republice. Na platformě SPA stojí nejen Volvo XC90 a Volvo XC40, ale mimo jiné i třetí SUV v modelové řadě, tedy Volvo XC60. Jak funguje a jaká je verze T8, tedy ta, kterou si můžete zapojit i do zásuvky?

Jízdní vlastnosti: o krok dále

XC60 na mě udělal o něco lepší dojem než jeho starší sourozenec. Mám z něj takový více dotažený pocit. XC60 je menší i lehčí a po jízdní stránce je to znát. Umí být rychlé, pohodlné i praktické. Volvo si poradilo i s podvozkem. Ono mít kombinovaný výkon přes 400 koní už potřebuje nějakou tu pomocnou ruku. A vzduchový podvozek v našem případe rozhodně nezklamal.

Možná se mi XC60ka líbí více, protože není jednoduše řečeno tak nafouknutá. Nenaložíte do ní tolik věcí, ale pořád hodně. Přeci jen vyladit menší auto je vždycky jednodušší, než se prát s fyzikou u toho velkého. Kdybych měl být v dealerství a ukázat na jeden jediný model, nemusíte se mě ptát dvakrát, který to bude.

Zrychlení se nezdá být tak brutální, ale je to jen iluze.

To i přesto, že nástup výkonu je takový… jiný. Nejde o tak razantní posazení do sedačky, kdy cítíte, jak pracuje osm válců, motor točí až do nesmyslných otáček a vy se nemůžete nadechnout. Ne, tady je to jiné. Rychlost, s jakou XC60 zrychluje, moc necítíte. Zrychlení je jemnější, ne tak brutální, ale stačí se podívat na čísla ukazující rychlost a zjistíte, že je to jen iluze.

Spotřeba a dojezd: nebe a dudy

Spotřeba je vždycky velké téma, které lze rozdělit na dvě podkapitoly. Ta první odpovídá situaci, kdy mydlíte dálnici, baterii nemáte nabitou a rychlostní limit vám moc nic neříká. Pak půjdete přes sedm litrů jako nic. Když naopak zvolníte, tak se dá jezdit i pod litrů sedm.

Druhá situace počítá s tím, že nabíjíte. Velmi těžko se pak popisuje, za kolik vlastně jezdíte. Každopádně na baterii urazíte okolo 35 kilometrů. Ani potom ale energie baterii o kapacitě 10,4 kWh nedošla. Dokážete si představit, že šlápnete na plyn a najednou máte o nemalý výkon méně? To nejde ani z bezpečnostních důvodů, na kterých si Volvo zakládá. Jednoduše řečeno vždycky v baterii nějaká energie zůstává. Konkrétně kapacita neklesne pod 30 procent a zároveň se nenabije na více než 95 procent kvůli přebíjení. I když auto hlásí, že baterie nemá energii, tak ve skutečnosti energii má. Ta vám pomáhá nejen při rozjezdech, což tlačí spotřebu dolů.

Abych to shrnul, tak jezdit s autem, která má přes 400 koní, za sedm litrů, je super. I litr až dva navíc bych mu asi odpustil. Stačí auto párkrát nabít a rázem jdete s náklady dolů. Zaleží jen na vašem přístupu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze