Renault Symbioz na českém trhu aneb už žádná kombi
test

Renault Symbioz na českém trhu aneb už žádná kombi

První jízdní dojmy
1

Na český trh vstupuje ambiciózní crossover nižší střední třídy, který chce zaujmout výrazným vzhledem, úplnou výbavou a cestovním komfortem. Zároveň má posloužit i rodinám a nabídnout nízkoemisní cestování po městských aglomeracích. Renault Symbioz právě vstoupil do prodeje.

Renault dokončuje totální přestavbu své modelové řady směrem ke kratším a zvýšeným autům. Nejnovějším počinem je crossover Renault Symbioz, který se s celkovou délkou 4,41 m vměstnal do úzké tržní skulinky mezi Captur (4,24 m) a Austral (4,51 m), s nímž také patří do stejného segmentu C. Oproti Australu, od nějž jej dělí jen 10 cm, je ovšem citelně levnější a nabízí skromnější motorizace. Vlastně motorizaci, protože startuje s jediným pohonem – full hybridem o výkonu 145 k, který známe už z nového Capturu. Později se ovšem nabídka pohonů rozšíří. Zástupci značky hovoří o spalovací alternativě čistě elektrického Scenicu, s nímž si je Symbioz skutečně podobný rozměrově i designově.

Počáteční nabídku tedy tvoří tři výbavové linie Techno, sportovně laděná Esprit Alpine a elegantní Iconic, zatímco pohon je vždy stejný; atmosférický čtyřválec 1.6 o výkonu 94 k/149 Nm spolupracující s hlavním trakčním elektromotorem 49 k/205 Nm, startérgenerátorem 20 k/50 Nm a 4+2stupňovou, multimódovou převodovkou. Systémový výkon činí 143 k a 250 Nm, tedy tak akorát pro cestování i městské poskakování. Později během září se přidá ještě startovní linie Evolution. Vybírat lze ze sedmi metalických barev, přičemž černá je bez příplatku a modrá Mercure zase exkluzivní pro model Symbioz.

Symbioz patří mezi první modely, jejichž vzhled už má kompletně na svědomí nový šéfdesignér Renaultu Gilles Vidal. A je to znát; vůz velikosti Škody Karoq nepůsobí jako další zaměnitelné dvouprostorové auto se zvýšenou karoserií. Naopak vznikl sebevědomě působící artefakt rozehrávající rej šikmých linií, ploché kapoty, bohatého horizontálního členění obou konců a pochopitelně také extravagantních velkých kol. Ta jsou zpočátku 18" nebo 19", s rozšířením nabídky směrem dolů přijdou i ocelově strukturovaná 17". Oproti výše zmíněného Scenicu zde však nacházíme konvenční dveřní kliky a poněkud usedleji tvarovaný C-sloupek. V nabídce nechybí elektrochromatická skleněná střecha Solarbay, stejně jako elektricky otvírané víko kufru s bezdotykovým ovládáním kopnutím pod nárazník.

Protože se nám zdá, že Renault má v nabídce crossoverů poněkud přehuštěno, tak jsme se zeptali, pro koho Symbioz vlastně vznikl. A dozvěděli se, že míří na dosavadní majitele hned několika modelů, které přišly o přímého nástupce. Například spalovací Scenic, Megane Grandtour či Clio Grandtour. A zdánlivý paradox, proč má automobilka v nabídce dva modely, které od sebe dělí jen 10 cm délky, zase vysvětluje pohled do technických specifikací. Symbioz totiž vznikl na prodloužené verzi menší platformy CMF-B, kterou používá i Captur se shodným rozvorem, zatímco Austral už pokročil na větší CMF-C/D. A z toho plynou nejen rozdíly v nabízené technice i proporcích. Symbioz je totiž oproti Australu nejen kratší, ale také užší a nižší.

Uvnitř je to trochu znát na šířce sedadel i prostoru pro cestující vpředu. Ten odpovídá stejně širokému Capturu a je dostatečný, ovšem nikoliv velkorysý jako v Australu. Rovněž jízda je o chlup méně plavná, ovšem zase agilnější. A rozhodně ji nelze označit za nepohodlnou; oproti konkurenci má jízdní i cestovní komfort navrch, hlavně díky velmi dobrému odhlučnění. Rovněž zpracování a design interiéru snesou velmi přísná měřítka, stejně jako multimédia na bázi Google Automotive se špičkovou úrovní on-line služeb i aplikací. Rozsáhlá míra unifikace interiérových modulů znamená, že většinu ovladačů, volant i kontrolní prvky známe z jiných Renaultů, to však vůbec není na škodu. Zejména, když i zde lze otravné jízdní asistenty, podle nově platné normy GSR 2 povinné u aut prodávaných v EU, vypnout dvojím stiskem jediného tlačítka.

Jízda s neustále vylepšovaným full hybridem s multimódovou převodovkou je hladká díky tomu, že vůz se vždy rozjíždí na elektřinu. Ostatně nemá ani jinou možnost, protože třecí spojky zde nenajdete. Spolupráce poměrně složitého soustrojí je hladká, synchronizace otáček spalovacího motoru a zubové spojky v převodovce přesná. Dynamika sice krev do varu nepřivede, ale to není vůbec účelem tohoto modelu. Naopak pro běžné cestování bohatě stačí a 2kWh baterie má dost šťávy k urychlení každého předjížděcího manévru či ostrého startu z křižovatky. Cestování je podle prvních dojmů z pražských ulic a středočeských silniček pohodlné, navigace skvělá, audiosystém Harman Kardon konejšivý.

To vše můžete mít od 729 000 Kč za výbavu Techno, která zahrnuje 18" kola, automatickou klimatizaci, multimédia openR Link se službami Google, parkovací senzory vpředu i vzadu, parkovací kameru, bezklíčový přístup, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko, volbu jízdních režimů, adaptivní tempomat stop & go, indukční nabíječku mobilů a tmavá zadní okna, tedy vše podstatné. Komu by to nestačilo, může si připlatit rovných 50 tisíc korun a od 779 000 Kč získá sportovně střiženou linii Esprit Alpine s 19" koly, vnějšími sportovními doplňky, specifickým čalouněním a vyhřívaným volantem. A nabídku uzavírá linie Iconic od 829 000 Kč s elektricky nastavitelnými předními sedadly, panoramatickými kamerami, sadou jízdních a bezpečnostních asistentů, vyhříváním předních sedadel a čelního okna a elektricky ovládaným víkem kufru.

Součástí ceníku je akční nabídka slevy výkupního bonusu 60 000 Kč na všechny verze a plná pětiletá záruka omezená nájezdem 100 000 km, který lze prodloužit na 150 000 km za 9 090 Kč. Dokoupit lze dále panoramatické kamery s parkovacím asistentem za 15 000 Kč, paket bezpečnostních a jízdních asistentů za 20 000 Kč, vyhřívaná sedadla a volant za 10 000 Kč pro Techno, případně za 18 000 Kč pro Esprit Alpine včetně elektrického ovládání sedadel, elektrické ovládání víka kufru za 10 000 Kč, dojezdovou rezervu za 5 000 Kč, soundsystém Harman Kardon za 20 000 Kč, panoramartické střešní okno Solarbay za 37 000 Kč či jiný odstín metalízy za 18 000 nebo 22 000 Kč. K mání je rovněž bohatá nabídka příslušenství a servisní balíčky.

Zdá se tedy, že se zrodilo auto pro každodenní používání, které díky posuvné zadní lavici a následné možnosti nafouknout zavazadelník až na 624 l poslouží i rodině. Jeho vlastnosti podrobněji prověříme v podrobném testu, který bude následovat už brzy.

Technické parametry Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 410 × 1 790 × 1 575 mm, 1 423 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon107 (69) kW, 145 (94) koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie1,2 kWh
Nabíjení
Spotřeba?, dojezd: 1 043 km
Cena od699 000 Kč

Foto: Jakub Stehlík

renault-symbioz
Klady
  • výrazný design vně i uvnitř
  • vynikající multimédia
  • úsporný a plynulý motor
  • pohodlná jízda
Zápory
  • méně místa na šířku
  • v nabídce zatím jediný pohon
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 13. 9. 08:56
Připomínka, někomu tady z pánu redaktorů jsem to říkal, že to bude mít kromě hybridu taky běžné spalovací motory, ne prý že ne. Tak tady to vidíme, bylo to velmi logické. Poznámky k autu. Nemát to zase zbytečně vysokou hranu ke kufuru? Já nevím, jsem jediný, co jezdí po práci unavený do Kauflandu na větší nákup a zvedání nákupu ho otravuje? Tak proč to nezvedat ještě výše? A co malé ženy? V čem mají jezdit ony? Jak něco naloží do kufru? Ušpiní se a upotí se u toho? Tyhle vysoké nakládací hrany jsou k vzteku, tak má být dole "fake" část, která bude vypadat odděleně od konce pátých dveří, ale pak se přece jenom zvedne spolu s pátými dveřmi a bude tam normální vstup do kufru. No, tak tohle auto má hodně daleko v kvalitě od Scéniku (EV), je podobné délkou, ale vůbec ne způsobem kvality v konstrukci. Tohle je normální platfroma B od Renaultu, na tom stojí jak CLIO tak auta od Dacie. Navíc tam dali jen pár drobností, prsotě to do konstrucke náprav, odhlučnení má hodně daleko od Scéniku. Na to, koliik stojí původní konstrukce, je cena vysoká, uvídme co přinese motor 1.0 TCE v nízké výbavě.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze