Renault Austral vstupuje na český trh. Vystačí si s benzinovými hybridy
test

Renault Austral vstupuje na český trh. Vystačí si s benzinovými hybridy

První dojmy

Nástupce Renaultu Kadjar se vyrábí ve Valencii a vystačí si s pohonem předních kol. Diesely z nabídky vypadly, ručně řazené převodovky zatím nikoliv, i když jsou k dispozici jen k jediné, základní motorizaci. První vozy dorazí k českým prodejcům v březnu 2023, full hybridy se ukáží později a čeští zájemci se v nich svezou až na podzim.

Elegantní SUV nižší střední třídy Renault Austral stylizované podobně jako nový Renault Megane Electric vstupuje na český trh. Chce tu zaujmout poměrem ceny a výbavy, umožněným zjednodušením výbavy i nabídky motorizací na nezbytné minimum. Ve startovní nabídce tedy nacházíme pouhé dva motory, z toho jeden, mild hybrid 1.3 TCe, ve dvou výkonových stupních s tím, že slabší 140 k je výhradně spojen s manuální šestistupňovou skříní, silnější 160 TCe pak s automatem, který u Renaultu nezvykle dostal podobu variátoru. Zákazníci se však nemají bát, moderní CVT umí mnohem lépe reagovat na potřeby řidiče a také napodobovat řazení klasického automatu kolísáním otáček. Třetím z dvojice bude full hybrid, kterého se v Česku dočkáme až letos na podzim. K objednání však bude již od května.

Příď zcela změnila ražení, nyní naskočila do designového stylu nastoleného novým Meganem Electric

Ačkoliv nový Austral sdílí techniku s Nissanem Qashqai, který jsme nedávno testovali, full hybrid bude kupodivu zcela odlišné konstrukce. Zatímco Nissan vsadil na progresivní sériový full hybrid bez mechanické vazby mezi motorem a koly, Renault půjde tradičnější cestou s mechanickou převodovkou. Ta bude tzv. multimódová a nabídne čtyři rychlosti v benzinovém režimu a dvě v elektrickém. Rovněž použitý tříválec 1.2 bude menší kubatury než jednapětka se stejným počtem válců u Nissanu. O případných dalších motorizacích, nebo eventuálně čistém elektromobilu, zatím oficiálně nic nezaznělo.

První kilometry po rozbitých středočeských okreskách a kousek po dálnici ukázaly pohodlný a stabilní podvozek, mírnou nechuť k ostrým nerovnostem (zadní náprava se drží jednoduché klikové konstrukce) a také nadhled, který malému přeplňovanému čtyřválci 1.3 při rozhýbávání poměrně velkého auta, v jehož předchůdcích byly donedávna běžné k mání hřmotné dvoulitrové diesely, při rozjezdech z nižších otáček chvílemi trochu chybí. Variátor ovšem dělá, co může, aby za jízdy jednotku nepustil do turbodíry, takže klidná jízda je nakonec velice relaxační i díky tomu, že si motor pobroukává kousek nad volnoběhem. A náhlé přechody do dynamického stylu mu také moc nevoní. Ovšem podle prvních dojmů bude skutečně úsporný. Více ale v kompletním testu, který přineseme zanedlouho.

Nápadité detaily se začínají nenápadně odkazovat na spojení s legendární značkou Alpine

Ceny sice začínají výše, než je ve třídě obvyklé, avšak s tím, že už základní výbavové stupně obsahují všechno potřebné a rovněž podladěný čtyřválec v roli startovní motorizace je jiná káva než přefoukané tříválce u konkurentů. Startovní částka 770 000 Kč tak sice neohromí, stejně jako fakt, že aspoň zpočátku je s každou linií vždy nedílně svázaný jediný pohon, avšak již ve startovní linii Techno najdete kompletní bezpečnostní výzbroj (kromě pokročilých asistentů), dvouzónovou automatickou klimatizaci, multimediální systém openR link se dvěma 12" displeji, navigací, službami Google a audiosystémem Arkamys, bezklíčový přístup, posuvnou zadní lavici o 160 mm, 19" litá kola, adaptivní LED světlomety, přední a zadní parkovací senzory a zadní kameru. Tedy prvky, za něž se u konkurence krvavě připlácí.

Interiér se zbavil barokních oblin a nahradil je strohými hranami. Novinkou je posuvná opěrka dlaně s integrovanou indukční nabíječkou mobilů

Základní linie jsou dvě, kromě Techno ještě Iconic, každou z nich pak lze doplnit přívlastkem esprit Alpine (náhrada stávajícího GT line) s designovými doplňky ve sportovním stylu. Naprostá většina výbavy je z úsporných důvodů rozdělena do paketů s tím, že vrcholná linie Iconic esprit Alpine už všechny obsahuje a lze do ní dokoupit de facto jen maticové světlomety (22 000 Kč), dojezdovou rezervu (5 000 Kč), panoramatické střešní okno (20 000 Kč), výkonný soundsystém Harman Kardon (24 000 Kč) a konečně head-up displej, který se u značky nově promítá přímo na čelní okno a nikoliv na výsuvnou průhlednou destičku. Kromě běžného doplatku za metalízu 18 000 Kč lze volit tzv. speciální metalízu za 22 000 Kč či exkluzivní matnou šeď Schiste satin za 40 000 Kč. K ní je ovšem nutno dokoupit ještě dvoubarevné provedení za 20 tisíc korun, které lze ovšem mít i zvlášť.

Technické parametry Renault Austral mild hybrid 140

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 510 × 1 825 × 1 644 mm, 1 373 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon103 kW, 140 koní, točivý moment: 260 Nm / 1 750 ot/min
Baterie0,15 kWh
Nabíjení
Spotřeba?
Cena od770 000 Kč

Foto: Ladislav Čermák, fDrive.cz

renault-austral
Klady
  • klidná a poměrně komfortní jízda
  • ucelená základní výbava a výhodné pakety
  • úhledný a elegantní design vně i uvnitř
  • proti předchůdci mnohem prostornější interiér
Zápory
  • reakce na krátké nerovnosti
  • chybějící pohon 4×4
  • omezený výběr pohonů
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze