Každý máme pro nějaké vozidlo tak trochu slabost a kolikrát ani nemusíme vědět proč. Osobně mám z jistých důvodů slabost pro Opel Insignia. V minulosti jsem se s ní potkával, a to rovnou ve verzi OPC. Ano, bylo to auto, které mělo spoustu chyb, ale také mělo mnoho dobrého. I proto jsem se nesmírně těšil na novou generaci a modlil se, že dostane dietu. A ejhle...
Na novou generaci jsem se na vlastní oči poprvé podíval na letošním ženevském autosalonu a hned to mezi námi zajiskřilo. Jiskření se přesněji konalo na mé straně a ačkoli jsem se snažil všemi možnými prostředky donutit tu čtyřkolovou potvoru promluvit, mlčela. Tím více mě přitahovala.
Design: vyčnívá i v davu
Na rovinu – nová Insignie je pro mě osobně s Volvem V90 a XC90 nejhezčím autem na dnešním trhu. Atraktivní linie, hezká kola, zamračené světlomety – Insignii to po dietě (nová generace zhubla až o 175 kg) prostě sluší a basta! Můžete mi říkat, že je hnusná, ale já si to obhájím. Podobně by to mělo fungovat u našich partnerek. Nemusí se líbit vašemu kamarádovi, ale ten by měl s prominutím mlčet a respektovat to. Ženy mají make-up a auta mají pakety. Námi testovaná varianta dostala sportovní paket, který se u Opelu nazývá OPC Line (Opel Performance Centrum). Nebo bychom to snad měli pozměnit na Opravdu Pohodlné Cestování?
Jedna věc je krása, ale opravdu vždy znamená, že krása rovná se chytrost? A teď nemyslím tu, že vás kvůli bankovnímu kontu tučnějšímu než Big Tasty z McDonaldu využívá nějaká rajcovní blondýna. Myslím chytrost ve smyslu inteligence.
Nemyslím tu chytrost, že vás kvůli bohatství zneužívá nějaká blondýna, ale chytrost ve smyslu inteligence.
Infotainment v Insignii nese jméno INTELLILINK a běží na sedmipalcovém dotykovém displeji a dostal podporu CarPlay i Android Auto.Rozlišení displeje není na takové úrovni jako má konkurence, ale pro běžné používání stačí. Opravdu smutný příběh je rozlišení parkovací kamery. Skutečně by nešlo zdražit auto o deset tisíc a dát tam něco hodného 21. století?
Opel Insignia | |
---|---|
Rozměry (délka / šířka / výška) | 4 897 / 1 863 / 1 455 mm |
Zdvihový objem | 1 998 ccm |
Počet válců | 4 |
Výkon | 260 koní |
Převodovka | 8stupňová |
Obsah palivové nádrže | 62 litrů |
Objem zavazadelníku | 490 / 1 450 litrů |
Co však Opel posouvá do vyššího levelu je služba OnStar. Že nevíte o co jde? Jistě znáte asistenční linku ve vozech BMW, která je pro vás k dispozici 24 hodin. Na stejném principu pracuje i Opel OnStar. Na lince poznají, jaký máte nastavený jazyk, a tak by se nemělo stát, že váš hovor zvedne například německy mluvící osoba. Operátor pro vás umí zařídit spoustu věcí, například:
- nechat si zarezervovat hotel (pro starší 18 let s platnou kreditkou)
- zjistit otevírací dobu podniku
- najít parkovací místa díky službě Parkopedia (vyžaduje tamní účet)
- nechat si poslat adresu do vašeho vozidla
- spustit na dálku diagnostiku
- získat radu, co znamená ikonka, která se vám právě rozsvítila
A to není vše. Kdyby se stala nehoda, operátoři ihned vědí, kolik airbagů vyletělo, kolik osob bylo ve vozidle, odkud přišla rána a také zda šlo auto přes střechu, popřípadě kolikrát. Tyto informace se ihned posílají na linku 112 a záchranné sbory tak hned mají veškeré informace.
Služba OnStar je na rok zadarmo. Po roce si ji musíte platit, viz tabulka níže.
Platnost balíčku | Cena včetně DPH |
---|---|
1 měsíc | 245 Kč |
12 měsíců | 2 450 Kč |
24 měsíců | 4 775 Kč |
Opel opravdu nic nepodcenil. Potěšit tak může reprosoustava Bose, bezdrátové nabíjení telefonu, které konečně využijí i majitelé nových iPhonů či masážní sedačky, které vám záda mohou jak zahřát, tak i lehce zchladit. V nabídce je také head-up displej nebo parkovací asistent. Jak funguje se můžete podívat v našem videu.
Čím se Opel hodně chlubí jsou jeho světlomety IntelliLux LED Matrix. Ve chvíli, kdy máte automatické rozpoznávaní aktivováno, pak se dálkové světlomety aktivují v rychlosti nad 50 km/h a nemusíte se obávat, že byste oslňovali ostatní účastníky silničního provozu. Opel říká, že jde o nejlepší světlomety v segmentu a já se nebojím to potvrdit.
Interiér: z materialisty minimalistou
V interiéru můžete kombinovat látkové a kožené čalounění nebo sáhnout pouze po koženém. Na výběr máte z osmi variant, přičemž čtyři z nich jsou kožené. Insignia prošla dietou i v interiéru. Konečně zde nemáme na středovém panelu poněkud širokou kalkulačku, ale decentně zvolené ovládací prvky. Vše ostatní se provádí přes infotainment. Opelu bych doporučil zapracovat na lepších překladech, které občas mohou lidi zmást. A celkově to ubírá na dobrém dojmu.
Zpracování je dobré. O tom, že Opel nenechal nic náhodě, svědčí například prošívání, které v podobných cenových relacích není vždycky samozřejmostí. Potěší i dostatek odkládacích prostorů – využít můžete místo pod loketní opěrkou a další dva menší boxy ve středovém tunelu. Samozřejmostí je prostor ve dveřích a kastlík.
Ostatní technologie: bezpečnost především
Zábavní prvky, které si do auta můžete dát, jsou jistě příjemné, ale daleko důležitější jsou prvky bezpečnostní. Vesměs dnes modely vyššího segmentu – pokud se tedy nebudeme bavit o vozech typu Citigo, Aygo a podobně – nabízí stejný repertoár bezpečnostních asistentů a ani Opel není výjimka. Automatické nouzové brzdění se opravdu může hodit. Nechybí ani hlídání jízdního pruhu, adaptivní tempomat či sledování mrtvého úhlu.
Před volantem najdete jeden velký displej a dva klasické budíky, které společné tvoří několik budíků, až jsem si připadal jako v hodinářství. Informace jsou potřeba, ale opravdu potřebuji vědět, jaké napětí má baterie? Jen vím, jaké bude napětí na telefonní lince ve chvíli, kdy půjčím auto své drahé polovičce – ručička by tam lítala jako Martin Šonka při závodu Red Bull Air Race.
Jízdní vlastnosti: Opravdu si koupíte konkurenci?
Opel Insignia vypadá skvěle, je chytrá a má i velké airbagy… tedy pardon, velký repertoár bezpečnostních asistentů jsem měl namysli. A teď přijde další důležitý bod. Jak jezdí?
Brzdy Brembo fungují ještě dvakrát lépe než váš spolužák, kterému jste říkali „brzda“.
Opel nechtěl nic podcenit, a tak Insignii osadil i osmistupňovým automatem. My jsme měli k dispozici Insignii GS 2.0 Turbo, tedy dvoulitrový benzinový čtyřválec s výkonem 260 koní a pohonem všech kol. Po několika dnech jsem si položil otázku, zda bych si opravdu koupil něco jiného. Motor se nechá točit až k hranici šesti tisíc otáček a má i příjemný zvukový projev.
Výkonu máte na rozdávání a podvozek FlexRide funguje tak skvěle, až jsem se často musel dívat na volant, zda opravdu jedu v autě značky Opel. Mínusem je pomalá převodovka, kterou často musíte přemlouvat, že teď opravdu ten výkon potřebujete. Společně s bídným rozlišením parkovací kamery vidím právě převodovku jako nejslabší článek nové Insignie. Brzdy Brembo fungují ještě dvakrát lépe než váš spolužák, kterému jste říkali „brzda“. Jakmile se do brzdového pedálu opřete, pak Insignie stojí na fleku – radost takové brzdy používat.
Jen horko těžko se mi hledají nějaké chyby. Zavazadelník pojme 490 litrů, v případě sklopení zadních sedadel až 1 450 litrů. Jen si to víko kufru musíte otevřít manuálně – elektrického pomocníka zde nehledejte.