Kolik kilometrů ujede reálně Mercedes-Benz EQE 350+ na dálnici?
test

Kolik kilometrů ujede reálně Mercedes-Benz EQE 350+ na dálnici?

Test dálničního dojezdu
2

Model EQE jsme na dálnici již jednou testovali. Tehdy šlo o sportovně laděné provedení AMG 43 4Matic, přičemž dojezd na plně nabitou baterii nebyl nic moc. Jak si v této disciplíně povede mnohem úspornější varianta 350+ s pohonem jedné nápravy?

S pravidelností pro vás testujeme nabíjení elektromobilů i jejich spotřebu v různých podmínkách a nechybí ani test reálného dálničního dojezdu. Dalším elektromobilem, který jsme tomuto testu podrobili, je Mercedes-Benz EQE ve verzi 350+. Testované provedení je druhým nejlevnějším v aktuální nabídce, přičemž naprostým základem je verze EQE 300. Testovaná specifikace dorazila s pohonem jedné nápravy, baterií o využitelné kapacitě 90,6 kWh a výkonem 292 koní. Jelikož se ale jednalo o novinářský kus, přítomna byla i celkem obsáhlá příplatková výbava, kterou šlo poznat i podle 20" litých kol.

Technické parametry Mercedes-Benz EQE 350

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 946 × 1 961 × 1 512 mm, 2 350 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon215 kW, 292 koní, točivý moment: 565 Nm
Baterie98 kWh (89 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 611 km
Cena od2 048 530 Kč

Větší kola naštěstí neznamenala příliš velký nárůst spotřeby, což je běžné u sportovněji laděných verzí. Pro test jsme zvolili naši tradiční trasu z pražského Zličína, konkrétně od nabíjecí stanice PRE Metropole Zličín, na Rozvadov, kde jsme se na exitu 144 Kateřina u odpočívadla s čerpací stanicí MOL otočili a zamířili zpět na výchozí bod. Trasa dlouhá 290 kilometrů vedla celou dobu po dálnici D5 s minimem zpomalení a v pozdních večerních hodinách. Dálniční dojezd se tak dal otestovat velmi dobře.

Počasí nám v době testu celkem přálo. Mírný vítr a teplota kolem 10 °C lehce zvyšovala celkovou spotřebu, avšak ne nijak závratně. Dodržovali jsme standardní podmínky testu jako u jiných aut. Klimatizaci jsme měli nastavenou na 21,5 °C v automatickém režimu a udržovali jsme maximální povolenou rychlost za pomoci adaptivního tempomatu. Zjistili jsme, že tachometrovým 130 km/h odpovídá rychlost dle GPS měření 127 km/h. Na otočku u Rozvadova jsme dorazili se spotřebou 22,8 kWh/100 km a vozu zbývalo ještě 60 % kapacity baterie, což znamenalo dojezd 265 km. Zpět do Prahy, což je samozřejmě z kopce, jsme pak dojeli s lepší spotřebou, a to 21,4 kWh/100 km.

Průměrná spotřeba za celý test a 290 kilometrů se pak ustálila na 22,1 kWh/100 km s tím, že průměrná rychlost činila 119 km/h, což odpovídá klasickému dálničnímu tempu s minimem zpomalení. Auto po dojetí ukazovalo ještě 105 kilometrů (dálničního) dojezdu a v cíli baterie ukazovala stav 24 %. Lze tak říci, že reálný dálniční dojezd Mercedesu EQE 350+ činí v nejhorší možné konfiguraci okolo 390 kilometrů. Musíte ale stále dodržovat silniční předpisy a zapomenout na využití plné dynamiky vozu, která dovoluje jet rychlostí až 210 km/h. V takovém případě by dojezd vozu mohl klesnout k hranici 300 km.

Jak ukázal test, rozdíl ve spotřebě je oproti sportovnějšímu provedení AMG 43 docela znatelný. Mnohem lepších výsledků jsme dosáhli především díky jednomotorovému pohonu a vlastně i nižší hmotnosti. AMG je totiž proti druhému nejslabšímu EQE v nabídce o přibližně 90 kg těžší (v závislosti na výbavě). Otestovaná specifikace 350+ proto potěší všechny, kteří musí pravidelně absolvovat delší dálniční trasy.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Roman Wirgler
Roman Wirgler
Až najdou majitele, který to auto má, tak ať se zeptají, žádný z nich v něm nebude jezdit a dálnici 130 km/h. A těch zmiňovaných 210 km/h je fajn, ale 300 km to nedá ani náhodou. Po zkušební jízdě se německý šéfík s úsměvem rád vracel do svého MB S 400d.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze